Client
Veranda Mall este situat in partea de est a Bucurestiului intr-o zona comerciala cunoscuta, deschis in anul 2016. Acesta are o suprafata de 30.000 de metri patrati in care reuneste spatii comerciale, restaurante, cafenele si dispune de o zona verde de 15.000 metri patrati. Cei care aleg sa viziteze acest mall au la dispozitie o gama variata de produse din domenii diverse, precum fashion, beauty, sport, sanatate, decortatiuni, etc.
O parte din retailerii prezenti in Veranda Mall sunt Altex, Animax, C&A, Carrefour, Carturesti, Decathlon, Deichmann, Diverta, Farmacia Catena, Gerovital, H&M, Inmedio, Meli Melo, Noriel, OPTIblu, Orange, Pepco, Sephora si multi altii.
Provocare
Accelerata de contextul crizei actuale, care a creat necesitatea explorarii unor noi directii de business, ideea unui marketplace online era in planuri de mai mult timp, iar aceasta a devenit realitate intr-un timp foarte scurt, de doar doua luni, atunci cand nevoile clientilor s-au schimbat radical.
Solutie
Dezvoltarea marketplace-ului Veranda pe platforma VTEX a fost o potrivire perfecta intrucat aceasta este un marketplace nativ. Este permisa integrarea cu usurinta in marketplace a brandurilor care faceau parte din Veranda Mall in forma lui fizica, si, de asemenea, produsele se adauga rapid in spatiul virtual.
Acest proiect a fost dezvoltat de CustomSoft impreuna cu VTEX Romania in cadrul parteneriatului construit la inceputul anului 2020. In responsabilitatea CustomSoft s-a aflat dezvoltarea front-endului. Desi a fost prima noastra implementare pe platforma VTEX, ne-am mobilizat foarte repede si am implementat in timpul agreat, asa cum v-am obisnuit.
CustomSoft s-a dovedit a fi partenerul ideal pentru dezvoltarea front-endului platformei noastre. Serviciile oferite s-au caracterizat prin profesionalism, solutii implementate cu rapiditate, atentie la detalii si la nevoile clientului. Prin parteneriatul cu CustomSoft si VTEX am reusit operationalizarea platformei intr-un timp foarte scurt, care se muleaza perfect nevoilor noastre.
Beneficii
Veranda Mall este primul mall romanesc care si-a extins activitatea si in online. Aceasta trecere este esentiala pentru viitor, fiind primul pas din etapa de digitalizare a mallurilor din Romania. De asemenea, prin acest pas se demonstreaza cat de importanta este capacitatea de adaptare rapida la situatii noi.
Prin marketplace-ul pe care il ofera, Veranda Mall aduce un real beneficiu atat pentru retailerii parteneri, cat si pentru clienti. Cu ajutorul acestei extinderi din offline in online, Veranda a oferit retailerilor parteneri o platforma prin care acestia sa isi desfasoare in continuare activitatea in siguranta. De asemenea, sunt eliminate barierele geografice, iar partenerii pot avea un numar mult mai mare de clienti de pe intreg teritoriul tarii.
Beneficiul major oferit clientilor este dat de faptul ca acestia pot realiza comenzi online din confortul propriei locuinte, fara sa fie nevoie ca acestia sa se deplaseze pana la mall. Oricine poate cumpara in siguranta de la magazinele preferate, iar produsele sunt livrate prin curier. De asemenea, acest lucru reprezinta un avantaj si pentru cei care nu sunt in zona de proximitate a mallului intrucat livrarile se realizeaza oriunde in tara, oferind astfel acces la oferta din mall si persoanelor care nu pot ajunge acolo fizic.
Trecerea in online reprezinta o actiune gandita pe termen lung, nu doar de moment, lucru sustinut si de reprezentantii Veranda Mall: „În contextul actual, trecerea la online nu reprezintă o schimbare completă a modelului de business, ci o evoluție. În acest fel, ne adaptăm atât la prezent, cât și la viitor, întrucât întoarcerea la așa-zisa normalitate s-ar putea să vină mai târziu decât ne-am aștepta. E bine să fim conștienți de acest lucru și să spunem că suntem la un moment de cotitură pentru retail”