Peeraj – Distinctive

Multiple branduri internationale acum pe aceeasi platforma

Distinctive website on mobile and laptop

Client

Peeraj Brands International, infiintat in Romania in 2006, detine in portofoliu brand-uri din zona de fashion si lifestyle. Peeraj Brands opereaza peste 8 brand-uri din intreaga Europa, precum si din SUA, in peste 30 de magazine. Cresterea diviziei de fashion a Peeraj a fost una constanta si, in principal, bazata pe francizele unor brand-uri internationale de fashion, incaltaminte si din zona de lifestyle de renume.

Inca de la inceput, grupul a cautat sa identifice acele tendinte-cheie in moda din fiecare sezon, si sa inoveze, prin prisma numeroaselor magazine aflate in portofoliu. Toate acestea, dublate de un efort sustinut, crestere planificata si dorinta constanta de a excela, au facut din Peeraj Brands International unul dintre cele mai mari si importante grupuri de francize de fashion si lifestyle de pe piata locala de retail.

Conform unei cercetari realizate de Statista, se estimeaza ca veniturile din segmentul fashion vor ajunge la 987.065 milioane dolari in 2022. De asemenea, conform calculelor, veniturile vor avea o rata de crestere de 11.19% (CAGR 2022-2025), din care rezulta un volum de piata estimat de 1.357.042 milioane dolari pana in 2025.

Legat de accesoriile de fashion, o cercetare efectuata tot de Statista estimeaza ca veniturile din acest segment vor atinge 57.823 milioane dolari in 2022, iar piata este de asteptat sa creasca anual cu 3.58% (CAGR 2022-2025).

Conform Raport GPeC E-Commerce Romania 2020, sectorul de e-commerce a atins 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 (aprox. 4,3 miliarde de euro), iar valoarea medie a unei tranzactii a fost de 45.9 euro (desktop) si 39.3 euro (mobil). Potrivit estimarilor publicate in raportul GPeC E-Commerce Romania 2021, sectorul romanesc de e-commerce a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decat in 2020.

Aceste date sunt foarte importante atunci cand un retailer decide daca este necesar sa se extinda si in mediul online, cu ajutorul unei platforme de e-commerce. 


Provocare


Distinctive.ro
 este platforma online multibrand a companiei Peeraj, distribuitor de marci precum Skechers, Geox, Miniso, Pimkie, CCC, Armani Ex, Boggi Milano, Women Secret, Pepe Jeans etc.

Magazinul online a fost lansat initial in luna martie 2020, ca raspuns imediat al provocarilor aduse de pandemia de Covid 19, prin inchiderea magazinelor offline ale companiei.

Ulterior, magazinul a fost dezvoltat atat din punct de vedere front-end cat si back-end pe una dintre cele mai versatile platforme globale – VTEX si relansat in luna octombrie, la mai putin de 6 luni de la lansarea initiala.

Asteptarile din ce in ce mai crescute ale clientilor si dorinta de a mentine o relatie pe termen lung cu acestia sunt un obiectiv al oricarui nou intrat in piata ecommerce. De asemenea, pe langa provocarile legate de crearea unei experiente unice pentru clienti, echipa Peeraj mai are ca focus si asigurarea constanta a unui inventar optim si managementul acestuia, discounturi, promotii, strategia de comunicare si de marketing, sustenabilitate etc.

Data fiind competitivitatea ridicata din e-commerce, nerezolvarea problemelor duce la clienti nemultumiti, rata mare de abandon a cosurilor de cumparaturi, rata mare de retur, si, in final, la scaderea generala a veniturilor companiei.

Asteptarile Peeraj de la platforma VTEX au fost corelate cu provocarile pietei ecommerce. Si-au dorit o platforma care sa ii ajute sa ofere clientilor o experienta de cumparare ireprosabila si sa isi organizeze mult mai bine activitatile in cadrul companiei.


Solutie

VTEX furnizează o platforma enterprise de comert digital. Platforma VTEX are o arhitectura de tip SaaS, bazata pe microservicii si API-uri. Principiul headless (decuplarea front-endului de backend) ofera flexibilitatea de a conecta mai multe canale catre acelasi sistem.

VTEX este o platforma care creste in acelasi timp cu businessul, fara sa fie nevoie de update-uri constante care sa intrerupa activitatea online. Cu o rata medie de 109 zile pana la go-live, platforma VTEX are un time-to-revenue avantajos. Cu ajutorul platformei se poate  creste rata de conversie, permite activitati de upsell, cross-sell si alte promotii, si ajuta la managementul si controlul facil al multiplelor magazine si depozite, totul dintr-un singur dashboard.

Pe langa toate acestea, Peeraj mai beneficiaza de urmatoarele functionalitati (care sunt esentiale pentru succesul unui business de e-commerce):

  • cataloage de produse (management facil al informatiilor produselor);
  • VTEX Intelligent Search (un motor de cautare avansat care foloseste inteligenta artificiala pentru a intelege ce cauta un client si apoi ii ofera rezultate relevante. Aceasta functionalitate include autocompletare, sinonime si verificarea ortografiei);
  • testare A/B nativa (testarea se face pe ambele versiuni ale unei pagini, si traficul este redirectionat automat catre cea cu rezultatele cele mai bune);
  • multi-language si multi-currency (ceea ce este foarte important pentru un business care ia in calcul extinderea la nivel international);
  • OMS (Order Management System);

Implementarea a inceput cu un proces de evaluare a situatiei actuale. Nevoile Peeraj au fost puse pe primul loc, toate etapele proiectului fiind stabilite inca de la inceput (ce sisteme trebuie integrate, ce resurse umane sunt implicate din cadrul ambelor parti, cum se va desfasura comunicarea).


Distinctive on desktop

Implementare

Procesul de implementare s-a desfasurat conform planificarii, echipele au colaborat foarte bine si au pastrat un standard inalt de calitate in tot ceea ce au lucrat. VTEX dispune de diferite integrari, asa ca inglobarea de sisteme adiacente (ERP, plata, curierat, etc.) a fost facila pentru echipa Peeraj.

Comunicarea facila a fost suficienta in depasirea minimelor obstacole care au intervenit pe parcurs, comune in procesele de migrare: rezistenta la schimbare, alinierea membrilor echipei in concordanta cu planul intial, si alte elemente ce tin de neprevazut.

Colaborarea a debutat cu un proces amplu de consultanta, in care s-au discutat toate aspectele necesare unei colaborari de succes. Din punct de vedere tehnic, echipa CustomSoft s-a asigurat ca solutia este implementata corect, si ca Peeraj va beneficia de toate functionalitatile necesare pentru a-si duce businessul la nivelul urmator.


Magazinul online Distinctive

Proiectul Distinctive (parte din Peeraj Brands International) este un proiect complex care a necesitat design de front-end intuitiv si user friendly, functionalitati de back-end si de importuri, integrari cu aplicatii si alte functionalitati elaborate, dar necesare atat pentru a oferi clientilor o experienta de cumparare imbunatatita, cat si pentru a organiza mai bine activitatile din cadrul companiei.

Arhitectura este de marketplace cu selleri white label, ceea ce inseamna ca administrarea catalogului de produse se face in marketplace, in timp ce sellerii se ocupa doar de procesarea de comenzi. Unul din avantajele acestei arhitecturi este ca se poate construi o comunitate de selleri, ceea ce duce la cresterea vizibilitatii marketplace-ului si a vanzarilor pe termen lung.

Provocarile intampinate in cadrul acestui proiect au fost legate de stabilirea unui design si de importuri, insa cu ajutorul schimbului de know-how intre echipe, aceasta etapa a fost depasita cu usurinta.

Acest proiect a necesitat si integrarea si implementarea mai multor aplicatii, printre care:

  • Integrare cu Innoship. Innoship este o aplicatie ce permite conectarea la toti curierii nationali si internationali folosind contractele existente. Aplicatia permite gestionarea mai eficienta a relatiei cu companiile de curierat printr-un singur punct de contact, si, de asemenea, ofera acces la serviciile tuturor curierilor fara noi integrari. Aceasta aplicatie se regaseste acum si in store-ul VTEX si este folosita de multi clienti atat din Romania, cat si din afara Romaniei.
  • Integrare cu SmartBill. SmartBill este un program de facturare si gestiune online. Acesta ajuta businessurile sa emita facturi online, chitante, avize si proforme, sa incaseze plati, sa castige timp si sa evite erori.
  • Return app. Initial aceasta aplicatie de retururi a fost dezvoltate pe pentru magazine de tip B2C, insa odata cu acest proiect, s-a proiectat si  varianta pentru marketplace.
  • Implementare livrare la lockere. Acest tip de livrare vine cu multiple beneficii pentru clienti. Atunci cand produsul este livrat in locker, clientul este anuntat si poate veni sa il ridice, ceea ce ii ofera flexibilitatea de a intra in posesia coletului atunci cand este un moment convenabil. De asemenea, si sellerii au avantaje legate de livrarea la locker, cel mai semnificativ dintre acestea fiind reducerea costului de transport a pachetelor.

Distinctive on mobile

Beneficii

Cateva dintre beneficiile aduse de utilizarea platformei asupra businessului:

  • cresterea satisfactiei clientilor;
  • organizarea intr-un singur loc a activitatilor;
  • cresterea vanzarilor;
  • imbunatatirea experientei de cumparare pe site;
  • diferentierea fata de competitori;
  • reducerea erorilor umane;
  • reducerea costurilor operationale.

Accelereaza transformare digitala a business-ului tau cu CustomSoft & VTEX


CustomSoft centreaza tot ceea ce creeaza in jurul calitatii, deoarece scopul nostru este sa oferim experiente unice si semnificative. In plus, lucram cu o mare varietate de tehnologii care fac posibila indeplinirea nevoilor de afaceri si obtinerea rapida de profit. CustomSoft iti dezvolta perfect proiectele digitale si iti incurajeaza afacerea spre succes. 

Gata sa incepeti urmatorul proiect?

Completati formularul de contact si veti fi contactat in curand de unul din consultantii nostri.