Macromex

B2B e-commerce: Bocado & Mercadi

Bocado website on phone and laptop

Client

Macromex este e o companie 100% romaneasca, liderul segmentului de produse alimentare refrigerate si congelate de peste 28 de ani. Compania a avut o evolutie constanta si sustinuta multumita calitatii produselor, profesionalismului echipei si a vitezei de reactie la oportunitatile si schimbarile pietei. Misiunea lor este de a oferi consumatorului o experienta extraordinara oferind calitate superioara, servicii remarcabile si produse inovatoare.

Cu peste 1.000 produse in portofoliu, 13.000 de puncte de livrare si 450 de angajati, Macromex a lucrat intens la dezvoltarea unor branduri de succes atat pe piata locala, cat si internationala. Printre exemplele de succes se numara Edenia – lider pe segmentul premium de produse congelate, Corso – brandul nr. 1 de inghetata in Romania si La Strada – prima inghetata pret-a-porter, o inovatie in aceasta industrie.

Istoria Macromex incepe in anul 1993, odata cu infiintarea companiei in Bucuresti pe segmentul produselor cu temperatura controlata. In anul 2006 Macromex a deschis primul centru de distributie din Romania care folosea tehnologia pick by voice, o premiera pentru piata din Romania. Dupa ce de-a lungul timpului au devenit distribuitori pentru branduri de prestigiu precum Philadelphia, Dr. Oetker, Mars, Alpro, Haagen Dazs, si si-a lansat diferite branduri proprii (Edenia, Azuris, Casa Gruia, La Strada, Corso), in anul 2014 Macromex a deschis complexul logistic Edenia Distribution Center din Campia Turzii, care contine si cel mai inalt High-Bay de produse congelate din Europa (42m).


Context

Exista cateva motive pentru care mentinerea relatiilor din mediul B2B este foarte importanta:

  • relatiile de business sunt pe termen lung, lucru care duce la o crestere solida a companiei si a partenerilor de afaceri;
  • valoarea medie a comenzilor B2B este mai mare decat cea din segmentul B2C, avand in acelasi timp si o rata de conversie este mai buna;
  • un client multumit poate face o recomandare catre un alt potential client.

Conform unei cercetari realizate de Statista pentru anul 2021, sectorul de retail din Romania a avut cele mai valoroase branduri, acestea insumand peste 1.6 miliarde euro. O analiza a departamentului Retail Audit NielsenIQ precizeaza faptul ca Romania a inregistrat vanzari din retail in crestere peste media europeana. Media europeana a crescut cu 3,3%, iar Romania cu 7.5%.


Provocare

Domeniul B2B in care Macromex activeaza a evoluat foarte mult in ultimii ani, iar portretul cumparatorului B2B modern s-a schimbat. In prezent, clientii B2B isi doresc o experienta de cumparaturi similara cu cea de B2C, si isi doresc sa fie cat mai independenti in cadrul procesului de cumparare. Desi in mod traditional relatiile dintre clienti si agentul de vanzari erau mai apropiate datorita particularitatilor procesului de cumparare (oferte personalizate in functie de cantitatea cumparata, negocieri), acum din ce in ce mai multi clienti isi doresc sa aiba parte de aceleasi beneficii prin intermediul unei platforme de e-commerce. Macromex a abordat proactiv acest trend, premisa colaborarii cu CustomSoft.

Experienta pe care CustomSoft o are in domeniul B2B si-a spus cuvantul. Tinand cont ca e-commerce-ul este in crestere si multi clienti sunt atrasi de gandul de a face cumparaturi confortabil de acasa datorita beneficiilor evidente, CustomSoft si-a propus sa vina in sprijinul retailerilor. O platforma de e-commerce este o modalitate de a imbunatati semnificativ vanzarile si de a extinde audienta.

Desi competitivitatea din sectorul B2B este destul de ridicata, oportunitatea exista prin numarul mic de companii care au dezvoltat o platforma e-commerce complexa si eficienta. Cunoscand profilul de inovator al companiei Macromex, CustomSoft le-a propus o o solutie care nu numai ca le va imbunatati si simplifica relatii cu clientii actuali, ci ii va ajuta si sa isi gestioneze mai bine activitatea interna.


Monitors with the Bocado and Mercadi websites

Solutie

CustomSoft acopera fiecare cerinta si ghideaza activitatile de pe tot parcursului proiectului, de la primul concept pana la rezultatul final.

Propunerea pentru nevoile Macromex a fost platforma VTEX, o platforma de e-commerce cu arhitectura de tip SaaS, bazata pe API si microservicii. Aceasta scaleaza odata cu businessul, fara sa fie nevoie de update-uri. Acest aspect este foarte important pentru o companie atunci cand alege o platforma, intrucat orice update implica multe costuri, resurse, si downtime. De asemenea, solutia VTEX are un timp redus pana la go-live (o rata medie de 109 zile), si companiile care aleg aceasta platforma de e-commerce se bucura de un time-to-market mic. Platforma functioneaza conform principiului headless, ceea ce inseamna ca frontendul este decuplat de backend, oferind flexibilitatea de a conecta mai multe canale catre acelasi sistem.

Pe langa aspectele enumerate mai sus, solutia VTEX intruneste numeroase alte aspecte avantajoase pentru sectorul B2B eCommerce:

  • multi-catalogs (cataloage personalizate pentru clienti);
  • multi-storefront (mai multe magazine online se pot gestiona din acelasi loc);
  • multi-payments (plata se poate face in mai multe moduri);
  • multi-pricing (acelasi produs poate avea preturi diferite in functie de negocierile cu clientii);
  • multi-warehouses (managementul depozitelor din acelasi sistem);
  • flux de cumparare personalizabil;
  • intelligent search (un algoritm bazat pe inteligenta artificiala ofera sugestii, sinonime, corecteaza cuvintele, toate acestea in timp ce clientul interactioneaza cu search bar-ul);
  • posibilitatea de a plasa comenzi de volum ridicat;
  • stabilirea unui prag minim de comanda

Implementare

Procesul de implementare s-a derulat in conformitate cu planificarea, colaborarea dintre echipe a fost foarte buna, acestea pastrand un standard inalt de calitate in tot ceea ce au lucrat. Platforma VTEX dispune de numeroase integrari, ceea ce faciliteaza conectarea unor sisteme aflate deja in folosinta.

Proiectul final se adreseaza clientilor B2B si dispune de doua store front-uri: Bocado.ro, dedicat clientilor din zona HoReCa si Mercadi.ro, dedicat resellerilor – proprietarilor de magazine alimentare.

Integrarea cu ERP-ul folosit de Macromex a fost dezvoltata pentru a prelua clientii (firmele) si informatiile personalizate pentru acestia: adrese de livrare, facturi, produse, preturi. Fiecare client beneficiaza de informatii personalizate imediat dupa inregistrarea pe platforma.

De asemenea, a fost implementat si un mod custom de inregistrare pe site, astfel incat clientii care nu au inca un contract cu Macromex sa poata plasa comenzi imediat dupa crearea contului pe platforma. Pe langa toate aceste aspecte, modul de afisare a preturilor este personalizat: utilizatorii care nu sunt logati in contul de client nu pot  plasa comenzi, clientii logati vad atat pretul pe bucata, cat si pe kg si pot transmite comenzi. In cos se pot adauga doar cantitati exacte de produs, in functie de setarile din ERP.


Beneficii

Cateva din beneficiile de care se bucura acum Macromex:

  • cataloage de produse cu informatii si preturi actualizate;
  • disponibilitate non-stop de a plasa comenzi si a afla informatii necesare;
  • acces rapid la informatii detaliate despre produse (disponibilitate, cantitate minima de comanda si alte informatii logistice);
  • istoric facturi, plati si livrari;
  • organizarea pe un singur dashboard a activitatilor echipei;
  • reducerea erorilor umane;
  • reducerea costurilor operationale;
  • diferentierea fata de competitori.

Bocado website

Presa

Macromex a anuntat in presa investitia in platforma de e-commerce si obiectivele de business pentru perioada urmatoare:

Implementeaza o solutie eCommerce pentru B2B alaturi de noi! CustomSoft centreaza tot ceea ce creeaza in jurul calitatii, deoarece scopul nostru este sa oferim experiente unice si semnificative. In plus, lucram cu o mare varietate de tehnologii care fac posibila indeplinirea nevoilor de afaceri si obtinerea rapida de profit. CustomSoft iti dezvolta perfect proiectele digitale si sa iti incurajeaza afacerea spre succes.

CustomSoft a construit un ecosistem de parteneri, servicii si produse permite clientilor sa obtina valoarea maxima din businessul lor in cel mai eficient mod. CustomSoft livreaza proiectele la timp, mentinand cele mai inalte standarde in timpul devoltarii. De asemenea, echipa este formata din specialisti care ajuta companiile sa faca fata provocarilor.