Client
Artsani este o companie cu o gama variata de articole pentru amenajari interioare, exterioare, materiale de constructii, electrocasnice, mobilier de gradina si multe altele. Cu o vechime de peste 20 ani, Artsani ofera solutii de home improvement, transforma din plan in realitate dorintele clientilor, si au o gama de produse in continua crestere ce vin in spirjinul clientilor cu preturi competitive. Pasiunea lor pentru calitate a dus la crearea propriilor branduri, precum Waroll, Wind Cool, ProfiSani, Izorool si Sanifloor.
Prin grija pentru clienti, in portofoliul Artsani regasim, pe langa o gama foarte variata de produse, si o multime de servicii, precum:
- Credit direct in magazin;
- Consultanta;
- Rezerva si ridica – pick up in store (serviciu destinat persoanelor care doresc sa castige timp fara sa fie nevoite sa isi caute produsele prin magazin);
- Transport la domiciliu;
- Card de fidelitate;
- Mixare vopsele si tencuieli;
- Servicii de cusut si festonat, etc.
Context
Conform unei statistici realizate de Statista, se asteapta ca veniturile sa arate o rata anuala de crestere intre 2022 si 2025 de 8,64%, rezultand un volum de piata estimat de 348,30 miliarde USD pana in 2025. Veniturile din segmentul bricolaj sunt estimate sa ajunga la 271,60 miliarde USD in 2022.
Datorita situatiei globale, e-commerce-ul a crescut semnificativ in popularitate si din ce in ce mai multi oameni folosesc internetul pentru a cumpara lucruri. Acest lucru ne arata cat este necesar ca o companie sa faca eforturi pentru a se diferentia de concurenti, iar una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru este stabilirea unei prezente online. In momentul de fata, companiile care nu au integrat e-commerce-ul in strategia lor, si isi desfasoara activitatea doar in offline, pierd un segment foarte mare de clienti pe care nu il pot accesa, in primul rand din cauza barierelor geografice impuse de zona. De asemenea, o platforma de e-commerce transforma magazinul dintr-unul cu program de 8 ore in unul non-stop, si astfel clientii pot plasa comenzi zilnic, indiferent de ora.
Context
Conform unei statistici realizate de Statista, se asteapta ca veniturile sa arate o rata anuala de crestere intre 2022 si 2025 de 8,64%, rezultand un volum de piata estimat de 348,30 miliarde USD pana in 2025. Veniturile din segmentul bricolaj sunt estimate sa ajunga la 271,60 miliarde USD in 2022.
Datorita situatiei globale, e-commerce-ul a crescut semnificativ in popularitate si din ce in ce mai multi oameni folosesc internetul pentru a cumpara lucruri. Acest lucru ne arata cat este necesar ca o companie sa faca eforturi pentru a se diferentia de concurenti, iar una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru este stabilirea unei prezente online. In momentul de fata, companiile care nu au integrat e-commerce-ul in strategia lor, si isi desfasoara activitatea doar in offline, pierd un segment foarte mare de clienti pe care nu il pot accesa, in primul rand din cauza barierelor geografice impuse de zona. De asemenea, o platforma de e-commerce transforma magazinul dintr-unul cu program de 8 ore in unul non-stop, si astfel clientii pot plasa comenzi zilnic, indiferent de ora.
CustomSoft a fost si este in continuare un partener excelent pentru proiectul nostru de e-commerce deoarece ne-am simtit in siguranta, si ne-am bucurat de promptitudine, cunostinte vaste si abilitati foarte bune. Echipa CustomSoft este foarte prietenoasa si ne-a fost usor sa lucram cu ei. Au fost de mare ajutor, receptivi si atenti la detalii. Am putut comunica mereu cu ei, iar calitatea muncii realizate de echipa corespunde standardelor noastre. Suntem convinsi ca vom avea in continuare o relatie buna pe termen lung. Suntem cu adevarat multumiti de proiectul final si recomandam CustomSoft pentru orice este legat de e-commerce.
Provocare
Unele din provocarile cu care se confrunta un magazin de bricolaj precum probleme in lantul de aprovizionare si pierderi dispar atunci cand exista o platforma online, si astfel clientul poate comanda produse din confortul casei lui, nemaifiind nevoit sa se deplaseze la magazinul fizic, ceea ce ii ofera mai mult timp pentru lucrurile care conteaza cu adevarat. Acest lucru duce la solidificarea relatiei dintre client si companie si aduce in online experienta de cumparare din offiline.
Desi implementarea unei platforme solide de e-commerce implica anumite costuri, scopul in cazul magazinelor de bricolaj este sa simplifice procesul de comanda pentru clienti deoarece nu multe companii folosesc o platforma de e-commerce eficienta si sigura. Sectorul B2C este competitiv, insa exista oportunitati in acest domeniu. Daca o companie ignora probleme clientilor, acestia vor fi nemultumiti, ceea ce se va traduce printr-o rata mare de abandon a cosurilor de cumparaturi, rata mare de retur, si, in final, o scadere a veniturilor.
Solutie
Dupa succesul in offline, Artsani a dorit sa treaca la nivelul urmator si a decis sa intre si pe piata de e-commerce. Liantul care a stat la baza magazinului online Artsani, care se adreseaza clientilor din intreaga tara, este reprezentat pe una din cele mai mari si sigure platforme din SUA, BigCommerce, si implementata de CustomSoft, ceea ce face ca Artsani sa se bucure de succes in mediul offline, avand in prezent 2 magazine cunoscute si apreciate
Ne-am dorit ca experienta din online sa semene cat mai mult cu cea din offline, de aceea noi CustomSoft am identificat necesitatea implementarii unui sistem de loializare a clientului. Designul platformei este unul usor de navigat intrucat scopul final este ca oricine intra pe site sa il poata folosi fara dificultate.
Magazinul online Artsani reprezinta o premiera pe piata din Romania deoarece dispunde de prima integrare cu platforma BigCommerce a unui procesator de plata roman, Netopia. De asemenea, am realizat o integrare si cu Innoship, o aplicatie utilizata pentru livrarea comenzilor. Innoship incorporeaza mai multi curieri intr-o singura aplicatie, ajutand clientul sa utilizeze o singura platforma pentru a genera AWB-uri, sa isi scada costurile lunare de livrare, sa creasca calitatea serviciului de livrare si sa economiseasca timp.
Implementare
Experienta pe care CustomSoft a acumulat-o de-a lungul timpului si-a spus cuvantul, iar toate proiectele de e-commerce implementate pana acum ne-au creat o gandire analitica, orientata catre client si catre nevoile de business. Una din provocarile cu care ne-am confruntat pe parcursul implementarii a fost integrarea cu aplicatia de logistica folosita in prezent de Artsani. Cu ajutorul lor si al celor care au dezvoltat acea aplicatie, am putut avea succes in implementarea proiectului.
Beneficii
Cateva din beneficiile de care se bucura acum Artsani multumita platformei BigCommerce:
- Actualizari automate ale platformei, functionalitati noi si imbunatatiri fara costuri si fara downtime al site-ului (perioade de timp cat acesta este nefunctional);
- Cost total de detinere scazut;
- Tehnologie robusta, bogata in functionalitati, simpla de utilizat;
- Peste 600 de aplicatii terte (third party) verificate si peste 100 de API endpoints;
- Timp de functionare a platformei de 99,99% (comparativ cu media din industrie de 99,5%);
- Interfata usor de customizat cu ajutorul unui instrument de editare vizuala de tip drag-and-drop;
- Modul de recuperare a cosurilor de cumparaturi abandonate;
- Modul de cautare bine pus la punct;
- Modul de discounturi incorporat (Artsani poate crea promotii si cupoane pentru a castiga clienti noi si pentru a-i pastra pe cei vechi);
- Omnichannel: conectarea canalelor offline si online intr-o singura interfata;
- Pick up in store (ridicare direct din magazin).