Trenduri in B2B care vor domina in 2022

Este cunoscut fapt ca e-commerce-ul a crescut rapid in ultimii cativa ani (aici poti vedea cele mai importante 10 tendinte in e-commerce in 2022). Dar acum sa discutam despre B2B si B2B e-commerce. In primul rand, sa-l definim. B2B e-commerce este tipul de comert electronic in care se face un schimb de produse, informatii sau servicii intre companii. Potrivit GlobeNewswire, dimensiunea pietei de e-commerce B2B va creste cu peste 18,70% CAGR (rata de crestere anuala compusa) pentru a ajunge la 18,57 trilioane USD pana in 2026.


Care sunt tendintele B2B care vor domina in 2022?

1. Investitii in tehnologie



Daca ne uitam la investitiile in tehnologie B2B, potrivit unui sondaj realizat de Oro Inc, majoritatea respondentilor se asteapta sa investeasca in platforme de comert electronic in 2022.

Graph Top B2B Technology Investments

Acelasi sondaj arata ca, atunci cand selecteaza tehnologia, respondentii considera ca personalizarea si flexibilitatea sunt cea mai mare prioritate, urmate de caracteristicile out of the box axate pe B2B.

Graph Biggest Technology Priorities

2. Personalizare imbunatatita si conexiune cu brandul



A oferi o experienta unica, personalizata si a avea o voce de brand este mai esential acum ca oricand, chiar si in B2B. Brand personalization (personalizarea brandului) face ca businessul tau sa iasa in evidenta printre alti concurenti. Daca clientii se simt mai conectati cu businessul, le-ai atras atentia si au tendinta sa il aleaga atunci cand cumpara, deoarece reflecta vocea lor, vocea publicului tinta in cele din urma. Compania ta devine mai mult decat un nume, un logo si cateva culori, iar interactiunea pare mai umanizata.

Iata patru modalitati de a creste gradul de personalizare in e-commerce:
  • crearea de promotii personalizate (pe baza istoricului clientului);
  • creare de homepage-uri sau landing page-uri personalizate;
  • afisarea produselor vizualizate recent;
  • utilizarea unui motor de recomandare bun.

3. Inteligenta artificiala (AI)



AI ajuta companiile sa-si inteleaga clientii la un nivel mai profund. De asemenea, ajuta echipele pe parcursul “calatoriei” clientilor, datorita instrumentelor de targeting si tehnologiei de urmarire.

Cum ajuta AI o companie de B2B e-commerce?
  • Informatii mai bune despre clienti;
  • Segmentarea clientilor;
  • Publicitate programatica;
  • Targetare si segmentare imbunatatite;
  • Analize predictive;
  • Automatizare.
Circuits with AI written on them

4. Integrarea mobilului in strategii

Sa aruncam o privire la cateva statistici B2B mobile: conform unor statistici ale Thrive My Way, 77% dintre clientii B2B raporteaza ca cerceteaza cu atentie inainte de a face o achizitie, iar 35% dintre companiile B2B se asteapta la o crestere a vanzarilor online in 2022. De asemenea, clientii B2B petrec 70% din timpul online folosind dispozitive mobile, in timp ce jumatate din cautarile B2B sunt efectuate prin intermediul smartphone-urilor. Cand vine vorba de cumparatori B2B, patru din cinci dintre acestia spun ca folosesc dispozitive mobile pentru a-si indeplini responsabilitatile profesionale. Experienta utilizatorului este, de asemenea, importanta pentru cumparatorii B2B, deoarece 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri spun ca experienta lor de utilizator influenteaza alegerea de a cumpara.

“Calatoria” clientului B2B este mai lunga si mai complexa decat cea B2C, asa ca este esential sa proiectezi o experienta axata pe mobil si usor de utilizat.

Potrivit Earthweb, in ​​2020, 61% din vizitele site-urilor web au fost de pe dispozitive mobile, iar 36% au fost vizite pe computer. Deci, mai mult de jumatate din tot traficul de internet provine de la dispozitive mobile si, de aceea, este esential sa te asiguri ca site-ul tau este adaptat pentru vizualizarea de pe mobil. De asemenea, pe masura ce colectezi informatii mai precise de pe mobil, vei putea sa va targetezi mai bine clientul ideal, ceea ce ofera oportunitatea de a creste pipeline-ul si veniturile.


Pe masura ce trecem mai departe in 2022, este clar ca trebuie sa iti modelezi strategiile in functie de cele mai recente tendinte din industrie. Investeste in tehnologie, creeaza o conexiune cu clientii, asigura-te ca ai un site web mobile friendly, creeaza o experienta excelenta pentru clienti si nu uita sa profiti de oportunitatea inteligentei artificiale. Nisa B2B este foarte competitiva, asa ca trebuie sa utilizezi diferite tactici pentru a iti atinge obiectivele de business. Experimentarea face parte din cresterea standardelor de lucru, asteptarile clientilor se schimba si trebuie sa lupti pentru a fi cu un pas inaintea concurentilor tai.