5 Avantaje ale e-commerce-ului pentru retaileri



In acest articol, dorim sa enumeram cateva avantaje ale e-commerce pentru afacerea ta, deoarece nu exista nicio indoiala ca oportunitatea de a vinde online este ceva ce nu vrei sa ratezi. In primul rand, am dori sa va aratam stadiul vanzarilor globale de retail e-commerce la nivel mondial din 2014 pana in 2021 si proiectiile din 2022 pana in 2025, potrivit Statista. Vanzarile globale de retail e-commerce au ajuns la 4,9 trilioane de dolari si se estimeaza ca vor creste cu 50% in urmatorii patru ani, pana la 7,4 trilioane de dolari in 2025.


Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2025 graph

Toate acestea fiind spuse, am compilat cateva informatii care va vor ajuta sa intelegeti multitudinea de beneficii pe care le poate aduce comertul electronic pentru compania dumneavoastra daca decideti sa il implementati cat mai curand posibil. Retineti ca e-commerce-ul nu mai este ceva din viitor, face parte din prezentul afacerilor moderne.


Care sunt avantajele comertului electronic pentru retaileri?


Stabilirea unei prezente online

Din ce in ce mai multi oameni folosesc internetul pentru a cumpara lucruri. Mai ales de cand a inceput pandemia de COVID-19, comertul electronic a crescut semnificativ in popularitate. Trebuie sa va diferentiati de concurenti, iar una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru este stabilirea unei prezente online.

Cum va ajuta e-commerce-ul sa va stabiliti o prezenta online? In primul rand, o platforma de e-commerce a businessului va permite sa va prezentati lumii. Puteti incepe sa vindeti produse si sa va spuneti povestea, apoi incepeti sa lucrati pentru a va face site-ul mai popular. In plus, comertul electronic va va ajuta sa cresteti gradul de cunoastere a brandului. Este important sa va optimizati site-ul pentru publicul dvs. si sa utilizati cuvinte cheie bune pentru a atrage un public mai mare. Daca oferiti o experienta excelenta clientilor, oamenii se vor intoarce sa cumpere, astfel incat sa va intareasca brandul. Dar totul incepe cu o platforma de e-commerce; altfel clientii nu ar putea sa va contacteze sau chiar sa afle despre business.


Depasirea barierelor geografice

Cand aveti un magazin fizic, ajungeti la un anumit numar de potentiali cumparatori. Exista o limitare legata de oamenii din zona si, in cel mai bun caz, aceasta ajunge la oamenii din oras. In cazul unui e-shop, aceste limitari dispar. Cumparaturile online sunt un fenomen global in zilele noastre, iar comerciantii pot profita de pe urma acestuia vanzand pe pietele internationale. In cele din urma, numerosi clienti nu sunt cu adevarat interesati de locul in care va aflati, le pasa mai mult de alte aspecte, cum ar fi o selectie larga de produse, taxe de transport mici sau preturi competitive. Datorita internetului, aveti o oportunitate suplimentara de castig.

Mai mult, puteti vinde online fara a avea un magazin fizic, iar asta inseamna ca puteti economisi multi bani alegand o locatie ieftina si avand mai putini angajati.


Atragerea de noi clienti

Vreti sa dezvoltati businessul si sa atrageti noi audiente. Dupa cum am mentionat deja, un magazin fizic limiteaza numarul de persoane care va pot vizita. Un magazin online aduce trafic nu doar de la cei care au cumparat deja, ci si de la motoarele de cautare (care este un alt motiv pentru care ar trebui sa aveti o strategie digitala puternica).

Cum va gasesc clientii? Ei cauta un produs pe care il aveti pe site. Avand un magazin online, depasiti deja granitele geografice, asa ca sansele ca o persoana sa cumpere sunt mai mari. In plus, internetul ofera site-ului vizibilitate pentru diferitele audiente de nisa la care altfel nu ati avea acces.


Man and woman smiling looking at laptop

Mai multa flexibilitate pentru clientii dvs.

Unul dintre cele mai importante avantaje ale unei afaceri de e-commerce este ca oferiti o flexibilitate sporita clientilor dumneavoastra. Magazinul este deschis 24/7. Aceasta inseamna ca se pot plasa comenzi la un moment convenabil conform programului clientilor, in loc sa incerce sa mearga la magazinul fizic cand acesta este deschis.

Exista mai multe aspecte cand vine vorba de flexibilitate pentru clientii dvs.:

  • mai multe informatii disponibile pentru ei (fiecare produs vine cu o descriere, instructiuni, poze, poate chiar videoclipuri, astfel clientul va fi mai informat inainte de a face o achizitie);
  • cumparare mai rapida si mai usoara (clientii nu trebuie sa stea la coada. Pur si simplu decid, comanda si li se livreaza totul, ceea ce economiseste mult timp pe care l-ar fi petrecut calatorind la locatia dvs., asteptand la coada etc.);
  • o gama mai mare de produse (o platforma de e-commerce nu va limiteaza cand vine vorba de cate produse doriti sa listati. Aceasta inseamna ca le puteti oferi clientilor o varietate mai mare din care sa aleaga);
  • comparatie mai usoara a preturilor (multumita comparatorilor de pret online, cumparatorii pot gasi cu usurinta ce magazin vinde produsul pe care il doresc la cel mai mic pret).

Colectarea datelor despre clienti

Cand cineva isi creeaza un cont pe site-ul dvs., acesta introduce cateva date despre ei insisi. Pe baza acestor date si a datelor istorice (daca clientul a plasat deja comenzi), puteti crea o experienta personalizata (reduceri personalizate sau pagini de destinatie, un motor de recomandare mai bun bazat pe algoritmi care analizeaza comportamentul). Aceste informatii sunt pur si simplu inaccesibile printr-un magazin fizic.

Stiind ce le place clientilor si in functie de stadiul lor in calatoria de cumparare (customer journey), iiputeti motiva sa verifice produse noi, aduce inapoi daca si-au abandonat cosul de cumparaturi sau sa le reamintiti de ofertele tale curente.


E-commerce-ul este o necesitate pentru desfasurarea afacerilor in mediul actual, deoarece fara el va limitati cu siguranta potentialul de crestere. Din fericire, cu platforma potrivita veti descoperi ca administrarea unui magazin online nu este atat de dificila. Comertul electronic va creeaza oportunitatea de a avea costuri mai mici, de a ajunge la un public mai mare, de a va creste vanzarile, de a crea o experienta personalizata, totul fiind disponibil 24/7.


E-commerce-ul a devenit o parte fundamentala a cadrului global de retail. Noua tehnologie se dezvolta continuu si exista mai multe tendinte de e-commerce pe care trebuie sa le urmariti in 2022. Am facut o lista cu 10 tendinte de e-commerce care vor domina in 2022. Speram ca articolele noastre va vor inspira. incepeti sa lucrati pentru a maximiza succesul in afaceri.