Trenduri e-commerce pentru 2019

Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul primului trimestru al anului 2019, este momentul perfect sa discutam despre trenduri manifestate in e-commerce. Interactiunea si cumpararea de produse este in prezent un ciclu 24/7. Din aceasta cauza, customer journey-ul s-a adaptat, imbinand atat partea de online, cat si cea de offline.

Retail e-commerce sales worldwide from 2014 to 2021

Se estimeaza ca la nivel global valoarea vanzarilor de pe piata de e-commerce va ajunge la 4.8 trilioane dolari.

Number of digital buyers worldwide from 2014 to 2021

De asemenea, sunt asteptate cresteri ale numarului de cumparatori din mediul online. In 2017 numarul acestora era de 1.79 miliarde. A fost previzionat ca pana in 2021 se va ajunge la 2.14 miliarde.

Aici avem cateva tendinte de e-commerce care vor fi observate pe parcursul lui 2019.

Inteligenta artificiala, asistenti si chatbots

Inteligenta artificala, asistentii si chatbots sunt creati pentru a imbunatati experienta generala de cumparare. Acestia pot intreprinde diferite procese care in trecut erau realizate manual, rezolvandu-le intr-un mod mult mai eficient.

O „explozie” in utilizarea realitatii augmentate

Realitatea augmentata ajuta la micsorarea diferentei dintre experienta shoppingului online si a celei din magazinele fizice. Realitatea augmentata poate asista consumatorii in procesul de luare a deciziilor, infatisand o perceptie senzoriala generata in lumea reala cu ajutorul calculatorului.

Vizualizare interactiva a produselor

In prezent multi consumatori considera ca review-urile scrise online si parerile influencerilor nu sunt suficiente. Tehnologia permite folosirea realitatii augmentate, a imagisticii 3D si a realitatii virtuale pentru a lua contact cu un produs fara sa se renute la confortul oferit de utilizarea smartphone-ului sau a laptopului.

Personalizare si implicarea clientilor in acest proces

Companiile de e-commerce pot folosi datele clientilor (cum ar fi istoricul de cumparare si de cautare si paginile web vizitate) pentru a-si imbunatati intelegerea asupra intereselor consumatorului. Personalizarea atrage clienti si ajuta la reproducerea experientei de shopping offline. De asemenea, aceasta reprezinta o oportunitate pentru developerii de aplicatii sa creeze un instrument de cautare personalizat si flexibil.

Personalized experience

Video

Continutul video este o modalitatea de a interactiona la un nivel mai personal cu clientul.

Cautarea vocala

Numarul cautarilor vocale este in crestere. Avand in vedere faptul ca interogarile de cautare vocala sunt mai extinse decat cele prin intermediul tastaturii, aceasta este o oportunitate de a imbunatati descrierile produselor de pe site.

Tranzactii prin intermediul social media

Din ce in ce mai multi consumatori vor incepe sa cumpere direct de pe platformele de social media, adoptand in timp acest obicei. De asemenea, se asteapta ca serviciile de mesagerie privata (de exemplu WhatsApp, Facebook Messenger si Snapchat) sa devina tranzactionale.

O noutate recent introdusa in social media este Instagram Checkout. Prin acesta se pot selecta optiunile de marime, culoare etc., apoi se poate plati fara a se parasi aplicatia. Datele de livrare se introduc doar la prima achizitie. Atunci cand comanda este completa, se vor primi notificari despre livrare direct pe Instagram.

O schimbare catre D2C (Direct to Consumer)

Aceasta abordare are o serie de beneficii, cum ar fi formarea unei relatii mai apropiate cu clientii, abilitatea de a avea un produs pe piata mult mai rapid si controlul asupra reputatiei si produselor brandului.  

Traditional retailer vs direct-to-consumer

Numarul de plati de pe mobil va creste

Procesul de plata va fi standardizat de catre companiile de procesare a platilor, ceea ce il va face mai rapid, mai simplu si mai sigur.

Cererile de abonari vor creste

Este de asteptat ca abonamentele periodice si produsele asociate sa aiba o tendinta crescatoare semnificativa a anului acesta.

Codurile QR vor reveni la moda

Includerea optiunii de scanare a codurilor QR in cadrul camerei foto a telefoanelor lansate recent este un pas inainte in crearea unei relatii directe intre brand si consumator. Persoanele interesate pot scana codul, vor primi o optiune sa acceseze un link si vor fi redirectionati catre web site-ul dorit.

Cresterea preocuparii fata de e-commerce-ul etic

Consumatorii devin din ce in ce mai constienti de impactul asupra mediului a cumparaturilor online. Ambalarea eficienta a produselor reprezinta un efort din partea companiei cu scopul de a reduce risipa si ajuta la castigarea simpatiei clientilor.

Surse articol: