Inteligenta artificiala (sau AI, artificial intelligence) ajuta companiile sa ia decizii mai inteligente, mai rapide si mai informate prin colectarea si prelucrarea datelor. Integrarea AI in business vine cu o serie de beneficii, precum automatizarea proceselor, reducerea erorilor, reducerea timpului petrecut cu anumite activitati, management inteligent al datelor, etc.
Esti curios ce beneficii ai daca utilizezi inteligenta artificiala in e-commerce? Am pregatit pentru tine un articol unde discutam despre acestea.
Dupa ce ai inteles cum functioneaza inteligenta artificiala si ai identificat problemele pe care aceasta le poate rezolva, este momentul sa incepi sa o integrezi in businessul tau.
Cum sa obtii mai mult de la businessul tau cu ajutorul inteligentei artificiale?
Iata cateva metode cu ajutorul carora poti face aceasta integrare, indiferent de domeniul de activitate:
1. Utilizeaza algoritmi inteligenti pentru a targeta publicul ideal
Orice companie are un profil al “clientului ideal”. Atunci cand targetezi clientii potriviti prin mesaje relevante, poti dezvolta campanii personalizate care sa aiba mai multe conversii fata de campaniile generale. Indiferent ca este vorba de retelele sociale, de newslettere pe e-mail sau de PPC (pay-per-click), AI ajuta la afisarea de anunturi personalizate potentialilor clienti prin crearea de profiluri instantanee. Cu ajutorul AI, poti cheltui mai putini bani pentru a difuza reclame ineficiente publicului si, in schimb, sa ii abordezi direct intr-un mod care sa le atraga interesul.
Daca businessul foloseste publicitate pe Facebook, poti folosi publicul Lookalike pentru a gasi clienti cu trasaturi comune. Instrumentul te poate ajuta sa targetezi persoane similare cu clientii existenti sau vizitatorii site-ului pentru a dezvolta baza de clienti si a creste vanzarile.
2. Folosesti chatbots pentru a ajuta clientii
Cand detii o afacere, trebuie sa te asiguri ca experienta clientului este pozitiva. Numai atunci cand clientii dvs. sunt multumiti de serviciile tale, acestia vor reveni. Chatbots permit furnizarea servicii pentru clienti si chiar mesaje de vanzare 24/7 persoanelor care iti viziteaza site-ul web si alte canale. Chatbots pot fi instruiti nu numai pentru a oferi raspunsuri la intrebari frecvente. Vor invata diferitele moduri in care clientii pun intrebari conexe. Initial, vor transforma intrebarile frecvente intr-un script. De asemenea, in timp, pe baza datelor istorice, pot creste pentru a intelege clientii care ar putea fi gata sa cumpere si sa semnaleze acest lucru pentru echipa de vanzari.
Un bot personalizat poate raspunde la intrebari generale si poate creste satisfactia clientilor. Botii pot fi disponibili clientilor 24 de ore pe zi, iar prin invatarea automata pot raspunde la intrebari simple si in timp real.
Printre avantajele aduse de folosirea unui chatbot bazat pe AI, se regasesc disponibilitatea non-stop, posibilitatea de a colecta date despre clienti (de exemplu preferinte, probleme intampinate des, etc.), reducerea costurilor departamentului de suport, etc.
Implementarea unui chatbot nu este un proces dificil, insa inainte trebuie sa parcurgi cativa pasi:
- Identifica problema pe care doresti sa o rezolvi cu ajutorul acestui tip de automatizare. In cazul in care constati ca apar in mod repetat aceleasi tipuri de intrebari, automatizarea raspunsurilor va reduce din timpul alocat de un reprezentant de suport tehnic in aceasta directie, ceea ce ii va permite sa se ocupe de alte sarcini, si, in plus, va reduce timpii de asteptare in general.
- Analizeaza tipul de client cu care chatbotul va interactiona. In functie de specificul fiecarui client (B2B, B2C), abordarea difera.
- Stabileste daca businessul dispune de resursele necesare pentru a implementa si mentine un chatbot. Botii au nevoie de reglare si ajustare pentru a fi cu adevarat eficienti, deci este important sa fii realist daca ai capacitatea de a face asta. Daca nu, investitia intr-o solutie personalizata va fi probabil o potrivire mai buna pentru afacerea ta.
- Clarifica-ti obiectivele pentru fiecare linie de business. Dupa definirea obiectivelor, creaza un o harta a acestora. Evidentiaza prioritatile pentru afaceri si deoarece pe baza acestora se va construi chatbot-ul ideal.
- Defineste tipul de chatbot necesar. Dupa ce ai clarificat care iti sunt obiectivele, trebuie sa definesti prioritatile. Botii pot realiza mai multe actiuni, precum vanzarea de produse, relatii cu clientii, partajarea de stiri, etc., de aceea este necesar sa stii ce va fi mai potrivit.
- Planifica pentru viitor si colaboreaza indeaproape cu echipa care se ocupa de constructia si implementarea chatbotului.
3. Optimizeaza-ti site-ul pentru cautarea vocala
Volumul de cautari vocale se afla in crestere, in special in randul consumatorilor care fac shopping online. Tehnologia de procesare a limbajului natural – un subset de inteligenta artificiala – in dispozitive precum Amazon Alexa sau Google Assistant faciliteaza consumatorilor sa caute informatii si chiar sa cumpere produse cu comenzi vocale simple.
Conform Oberlo, Un numar tot mai mare de oameni din Statele Unite utilizeaza vocea pentru a efectua cautari. Rapoartele estimeaza ca exista 111,8 milioane de oameni in SUA care utilizeaza functii de cautare vocala – o crestere de 9,5% fata de anul precedent. De asemenea, aproximativ sapte din zece consumatori (71%) prefera sa utilizeze cautarile vocale pentru a efectua o interogare asupra metodei traditionale de tastare.
Pentru a profita de aceasta aplicatie AI inca emergenta, nu va trebui neaparat sa investesti in software costisitor. In schimb, optimizeaza-ti site-ul pentru a permite cautarea vocala. Iata cateva metode prin care poti face acest lucru:
- Cunoaste-ti publicul tinta si nevoile acestuia, si incearca sa intelegi cum incorporeaza cautarea vocala in obiceiurile de cumparare.
- Focuseaza-te pe Conversational Keywords. Conversational Keywords sunt acele cuvinte-cheie care sunt folosite in cadrul conversatiilor obisnuite. Utilizatorii website-ului tau nu se gandesc la ce cuvinte-cheie intelege acesta. Ei vor sa obtina raspunsul de care au nevoie, asa ca ar trebui sa faci tot posibilul pentru a iti optimiza textele folosite, in asa fel incat acestea sa poata fi gasite in urma unei cautari vocale. Practic, pastreaza limbajul direct si conversational.
- Creeaza continut bine documentat, convingator, care raspunde la cele mai frecvente intrebari ale utilizatorilor dvs. si le rezolva problemele cel mai des intalnite.
- Asigura-te ca site-ul tau este bine optimizat pentru mobil. Tine cont ca majoritatea cautarilor vocale se realizeaza de pe un dispozitiv mobil, de aceea este important ca site-ul tau sa functioneze corect. Asigura-te ca ai o viteza de incarcare mare, imagini clare si text incadrat corect pe diferite dimensiuni de ecran, si o paleta de culori care sa nu ingreuneze navigatia pe website.
- Ramai agil si dispus sa te adaptezi pe masura ce publicul se adapteaza la aceasta noua tehnologie.
Concentreaza-te pe modul in care AI poate adauga valoare businessului si determina unde este cel mai important sa intervii. Apoi, cu sprijinul si experienta unui specialist in domeniu, iti poti pune ideile la lucru si poti crea valoare pe termen lung folosind inteligenta artificiala.