Generatia millennials si shoppingul online



Generatia millennials, numita de asemenea si Generatia Y, este generatia celor nascuti intre inceputurile anilor 1980 si sfarsiturile anilor 1990. Sunt priviti ca fiind mai increzatori in fortele proprii, cu mai multa libertate de expresie si mai receptivi la idei noi. Relatia dintre millennials si shoppingul online a fost studiata intensiv de-a lungul anilor.


Generatia millennials a crescut intr-o lume a dispozitivelor electronice, ceea ce a dus la acomodarea cu acestea de la varste fragede.


Age distribution of online shoppers

Date din statistici



Deoarece generatia millennials a “crescut” cu tehnologie, acestia au tendinta de a se adapta mult mai repede in functie de noile dispozitive, programe si sisteme de operare, fata de generatiile anterioare. Conform unui studiu, 67% dintre millennials prefera shoppingul online, in detrimentul celui traditional.

In anul 2018, comertul electronic a atins procentul 11.9% din totalul vanzarilor la nivel global. Pana in 2021 se preconizeaza ca procentul va ajunge la valoarea de 17.5%. De asemenea, dispozitivele mobile sunt preferate pentru navigarea pe internet, efectuandu-se cu ajutorul acestora 45% din comenzile online (sursa: Statista).

58% dintre consumatori aleg shoppingul online datorita disponibilitatii permanente indiferent de ora, iar 30% spun ca prefera sa cumpere de pe un site de pe care au mai cumparat in trecut (sursa: KPMG). Este foarte probabil ca multi dintre clientii care au avut parte de o experienta pozitiva pe site sa se intoarca si alta data pentru cumparaturi, si sa recomande site-ul cunostintelor.


Diferente



O diferenta intre generatia millennials si generatiile anterioare este aceea ca millennials au tendinta de a-si cheltui veniturile extra pe experiente (de exemplu calatorii, tehnologie etc.) mai mult decat pe bunuri cu o durata de viata mai scurta.

Conform unei statistici din anul 2018, barbatii cheltuie online pe tranzactie cu 68% mai mult decat femeile intrucat barbatii au tendinta de a face tranzactii online de valori mai mari.


Millennials and clothes shopping

Dezvoltarea retelelor sociale arata ca retailerii trebuie sa fie atenti la modalitatile prin care sa isi atraga clientii prin intermediul acestora. Intr-un studiu realizat de UPS, 49% dintre millennials din SUA au declarat ca social media le influenteaza deciziile de cumparare. De asemenea, 55% dintre acestia considera esentiale ofertele zilnice, iar 46% cauta in mod activ promotii pe social media.


Online shoppers' use of social media for retail promotions

Generatia millennials este mai deschisa la cumparaturile de pe social media si la impartasirea de informatii personale pentru a avea parte de reclame personalizate cat mai mult. Conform aceluiasi studiu UPS, 41% dintre millennials se simt confortabil cu impartasirea anumitor date pentru a-si imbunatati experienta de cumparare.

Millennials petrec in medie 6 ore pe saptamana facand shopping online, iar 84% dintre acestia folosesc telefoanele mobile atunci cand fac cumparaturi din magazinele fizice. Chiar daca doua treimi din millennials declara ca ar cumpara de la alte branduri daca li s-ar oferi un discount de minim 30%, aceasta generatie are cele mai multe sanse sa experimenteze sentimente de regret dupa cumparare (sursa: Swiggle).


Online media used for purchase inspiration

Am creat o lista cu cele mai importante 10 caracteristici ale comportamentului de cumparare online a generatiei millennials:



1. Este foarte probabil ca millennials sa fie in cautarea celei mai bune oferte in primul rand, ceea ce ii face vulnerabili in fata tentatiilor oferite de reducerile de pret;

2. Millennials petrec mai mult timp decat orice alta generatie cautand informatii despre urmatorul produs pe care doresc sa il cumpere;

3. Millennials considera ca shoppingul online este un mod mai rapid si mai usor de a gasi ceea ce le trebuie;

4. Millennials sunt generatia cea mai loiala fata de brand;

5. Millennials nu sunt foarte interesati sa vada produsele inainte de a le cumpara;

6. Este foarte probabil ca millennials sa cumpere de valori mult mai mari fata de generatiile anterioare;

7. Millennials considera reviewurile si testimonialele ca fiind esentiale in cadrul procesului de cumparare online;

8. Millennials au tendinta mai mare de a incheia o tranzactie daca transportul este gratuit. De asemenea, acestia considera importanta posibilitatea de a comanda si apoi ridica produsele din magazin;

9. Millennials se bazeaza mult pe dispozitivele mobile, de aceea retailerii trebuie sa se adapteze daca vor sa aiba succes;

10. Majoritatea persoanelor din generatia millennials urmaresc branduri pe cel putin o platforma de social media.


Aici poti citi despre 10 mituri comune de e-commerce explicate.


Aceste informatii impartasite ne atrag atentia asupra faptului ca generatia millennials este foarte diferita de generatiile precedente. Luand in considerare acest fapt, retailerii online trebuie sa isi adapteze strategiile. Acestia trebuie sa isi optimizeze site-urile pentru dispozitivele mobile, sa investeasca intr-o strategie de social media, sa aiba preturi competitive, sa ofere discounturi si programe de loialitate, si sa depuna orice efort posibil pentru a crea cea mai buna experienta de cumparare.