Beneficiile unified commerce pentru businessul tau



In ultimii ani, asteptarile clientilor s-au schimbat in ceea ce priveste experienta de cumparare. Acestia sunt mai informati si mai critici ca niciodata. Businessurile trebuie sa le inteleaga nevoile si cerintele, pentru a reusi sa le indeplineasca asteptarile. De aceea, este necesara o adaptare rapida, intrucat aceste nevoi se afla intr-o continua schimbare si sunt influentate de o varietate mare de factori.

Unified commerce (sau comertul unificat) este reprezentat de o singura platforma care permite conectarea conectarea tuturor activitatilor dintr-un business. Acesta combina intr-o singura platforma comertul electronic, realizarea comenzilor, gestionarea stocurilor, gestionarea relatiei cu clientii, capabilitatile punctului de vanzare (POS, point of sale) – si multe altele. Se ofera o singura vizualizare a inventarului si a fiecarui canal pe care se desfasoara vanzarile. In acelasi timp, se poate vizualiza intr-un singur loc a comportamentului clientilor, precum istoricul de cumparare si date cu caracter personal, indiferent de canalul de interactiune ales.

Unified commerce
Sursa imagine



O abordare unificata a comertului creeaza armonie intre punctele de contact cu clientii prin sincronizarea canalelor de vanzari si consolidarea operatiunilor de backend. Utilizarea de solutii separate inseamna ca businessurile trebuie sa se bazeze pe integrari costisitoare intre sisteme si chiar si atunci, risca sa creeze o experienta care se simte inconsistenta si nesigura.


Beneficiile unified commerce pentru un business:



1. Reducerea erorilor si a riscului

In cazul utilizarii de sisteme separate, orice intarziere in comunicarea dintre acestea se poate reflecta in sincronizarea datelor. In consecinta, de exemplu, se poate ajunge la situatia in care se vinde pe site un articol atunci cand acesta nu se mai regaseste in stoc. Utilizarea unui singur sistem pentru intregul business aduce in acelasi loc toate informatiile – de la preturi, la disponibilitatea produsului, etc. In acest fel, se elimina erorile si riscul de a avea discrepante intre sisteme.

2. Trackingul mai precis al interactiunilor clientilor cu businessul

Inainte de era Internetului, urmarirea comportamentului clientilor se limita la culegerea si analiza informatiilor despre cine a intrat in magazin si ce produse a cumparat. Astazi, clientii au un customer journey mai complexdeoarece folosesc un numar tot mai mare de canale inainte de a finaliza o achizitie. Cu ajutorul unified commerce, beneficiati de o vizualizare consolidata a datelor, puteti urmari comportamentul clientilor in fiecare punct de contact. De exemplu, un client isi poate incepe customer journey printr-un click pe un anunt de pe Facebook. De acolo, clientul isi poate crea un cont in magazinul online, poate face cumparaturi, sau poate adauga un articol in cosul de cumparaturi, ca mai apoi sa plece. Le puteti trimite apoi prin e-mail despre articolul din cosul lor, inclusiv informatii despre magazinele locale. Clientul are apoi optiunea de a se intoarce si a finaliza comanda, sau poate vizita una din locatiile fizice.

3. Nu mai sunt necesare alte integrari

In cazul utilizarii unui sistem separat pentru gestionarea vanzarilor, altul pentru gestionarea furnizorilor, al treilea pentru magazinul online, si asa mai departe, configurarea si mentinerea acestora presupune efort si costuri. De asemenea, comunicarea intre diferitele platforme poate deveni o problema. Integrarea sistemelor separate necesita interventia unor experti care sunt familiarizati cu acele solutiile software, ceea ce poate fi dificil. Prin utilizarea unui sistem unificat, se reduc semnificativ costurile sieforturile implicate in toate fazele proiectului.

4. Experienta de cumparaturi personalizata pentru fiecare client

„Experienta clientilor este urmatorul camp de lupta competitiv. Acolo va fi castigata sau pierduta afacerea. “

Tom Knighton, Conversant Global Practice Lead



Clientii se asteapta la personalizare. Cu ajutorul unei platforme de unified commerce, comerciantii inteleg preferintele clientilor si pot adapta experienta de cumparaturi si comunicarile lor de marketing. De asemenea, cu ajutorul analizei acestor informatii se poate intelege comportamentul clientilor pe toate canalele de vanzare si se poate face o previziune referitoare la comportamentul lor viitor. Acest lucru ajuta, printre altele, la recomandari mai bune de produse, si la crearea de unor programe de loialitate foarte bine puse la punct, bazate pe obiceiurile de cumparare.

5. Actualizari ale stocurilor in timp real si vizibilitate mai buna a inventarului

Este neplacut pentru un client sa caute in magazin un articol pe care l-aa vazut online, si sa nu il gaseasca. Incidentele de genul acesta pot afecta reputatia businessului si pot indeparta clientii. O platforma de unified commerce asigura vizibilitate deplina a stocurilor, actualizarea corecta a preturilor, sincronizeaza datele intre magazinele fizice.

6. Training facil al noilor angajati

Trainingul personalului dureaza mai mult in cazul folosirii mai multor sisteme. De asemenea, folosirea de multiple sisteme inseamna ca angajatii nu pot lucra in alte departamente, in caz de nevoie, fara alt training in prealabil. De asemenea, acestia nu mai trebuie sa memoreze mai multe parole, interfete si functii. Cu o singura platforma care organizeaza totul, angajatii pot invata si utiliza intuitiv tehnologia. Acest lucru este deosebit de important pentru businessurile in care personalul se schimba des. In plus, se reduce riscul de eroare a utilizatorului, deoarece angajatii au mai putine date de gestionat.

7. Automatizarea proceselor de business

Gestionarea manuala a proceselor de business consuma foarte mult timp. O platforma de unified commerce rezolva aceasta problema prin automatizarea acestor procese. Acest lucru va creste productivitatea angajatilor, intrucat acestia isi vor directiona eforturile si timpul in directia unor sarcini mai valoroase, care genereaza venituri si imbunatatesc experienta clientilor.

Unified commerce
Sursa imagine: Medium



Cu VTEX, businessurile pot oferi experiente comerciale unificate intr-un timp foarte si cu un cost mult mai mic.

De ce sa alegi VTEX?

Tehnologia VTEX combina scalabilitatea si securitatea unei solutii SaaS cu flexibilitatea unui cadru de dezvoltare low-end, care poate fi utilizat pentru a crea de la magazine online de baza pana la instrumente complexe de IoT si realitate augmentata.

Unified commerce va permite sa oferiti clientilor o experienta de cumparaturi neintrerupta. Componenta-cheie pentru business de e-commerce de succes si intuitiva este o platforma web conceputa pentru a functiona conform cu nevoile specifice businessului. Platforma de unified commerce VTEX a fost conceputa pentru a face exact acest lucru. Va permite sa integrati toate canalele de vanzare printr-un singur sistem de gestionare.

VTEX Benefits



Unified commerce ajuta la depasirea provocarilor de astazi, permitand companiilor sa ofere o experienta de vanzare unica, asa cum se asteapta clientii.

VTEX Unified commerce



Este timpul sa luati in considerare o platforma pentru toate canalele de vanzare.


Esti pregatit sa iti aduci compania la nivelul urmator? Noi te putem ajuta! Completeaza formularul si un consultant te va contacta in cel mai scurt timp.