Beneficiile inteligentei artificiale (AI) sunt imense. Aceasta se aplica in foarte multe domenii, dar ne vom concentra pe e-commerce. Daca doriti sa aflati mai multe informatii, in acest articol am discutat despre aplicatii utile pentru e-commerce care integreaza AI si, de asemenea, despre trenduri de viitor.
Am alcatuit o lista cu 10 beneficii ale folosirii inteligentei artificiale in e-commerce:
1. Automatizare
Automatizarea este obligatorie pentru orice business de e-commerce care doreste extinderea, datorita faptului ca este mai eficient decat munca manuala. Odata cu cresterea unui business, sarcinile repetitive cresc ca si frecventa.
2. Marketing predictiv
Marketingul predictiv foloseste machine learning (invatare automata), parte a inteligentei artificiale. In primul rand, clientii vor primi sugestii mai bune pentru produse. In al doilea rand, bazat pe informatii si calcule, veti putea face predictii mai bune despre ceea ce isi doresc clientii. Ca rezultat, businessul dumneavoastra va fi mai pregatit pentru crestere. AI poate prezice in mod inteligent comportamentul consumatorilor si cererea venita din partea acestora.
3. Personalizare
Inteligenta artificiala ajuta companiile sa ofere o experienta de cumparare mai buna clientilor. Prin analiza tuturor canalelor de comunicare, aceasta ajuta la trimiterea de mesaje relevante la momentul potrivit. In loc sa existe o persoana care sa incerce sa aproximeze timpul corect de transmitere a unui mesaj, AI, multumita faptului ca a creat un profil de client universal, va calcula acest timp. Retailerii care ofera o experienta personalizata vor constata o crestere a vanzarilor.
4. Cautarea vizuala
Cautarea vizuala foloseste imagini (de exemplu fotografii sau capturi de ecran) pentru cautarea online. Inteligenta artificiala analizeaza si intelege continutul imaginilor si returneaza o lista de rezultate legate de acesta.
Pentru e-commerce aceasta tehnologie este utila in industria modei, a decoratiunilor interioare, si altele bazate pe imaginile obiectelor dorite. Cautarea vizuala permite retailerilor sa sugereze alte produse similare cu acelea din fotografii,
5. Retargetarea potentialilor clienti si imbunatatirea procesului de vanzare
AI ajuta la imbunatatirea ciclului de vanzare si ofera solutii personalizate pentru probleme individuale. Mai mult, ajuta la comunicarea cu clientii pe canalul potrivit, la momentul oportun.
6. Cautari inteligente
Cautarile ajutate de inteligenta artificiala sunt diferite fata de cele conventionale. Diferenta principala este data de abilitatea AI de a invata despre fiecare client. In acest mod cautarile reflecta nu doar ceea ce clientul a cautat, ci si alte lucruri de care ar putea fi interesat.
7. Logistica mai buna
Cresterea gradului de utilizare a inteligentei artificiale in e-commerce se reflecta, de asemenea, si in depozitele de marfuri. In primul rand, folosirea robotilor este convenabila deoarece acestia lucreaza 24/7, fara pauze. Imediat dupa plasarea unei comenzi, un robot poate fi alocat sa se ocupe de aceasta. Robotul va lua produsul de pe raft, il va ambala si il va pregati pentru livrare. Acest lucru reduce posibilele erori umane din prelucrarea comenzilor si, de asemenea, elimina posibilitatea accidentelor de munca. Este o modalitate rapida, ieftina si reduce costurile cauzate de distrugerile datorate manipularii defectuoase.
8. Follow up dupa vanzare si relatii cu clientii mai eficiente
AI poate asocia cu fiecare client un inventar si un comportament, pentru a prezice ce si-ar putea dori acesta in viitor. De asemenea, AI poate fi folosita pentru a performa o serie de activitati automate: follow up dupa vanzare, rezolvarea plangerilor, trimiterea de emailuri cu oferte personalizate.
9. Management inteligent al datelor
AI foloseste in mod eficient toate informatiile de care dispune. Are un grad ridicat de flexibilitate, nu are restrictii legate de date si are abilitatea de a stoca tipuri diferite de date pe o locatie comuna. Inteligenta artificiala economiseste timp deoarece nu trebuie sa sorteze structurile de date atunci cand se foloseste de diferite aplicatii.
10. Cautare vocala
Cautarea vocala si speech recognition reprezinta abilitatea unei masini de a identifica fraze si cuvinte in limba vorbita, ca apoi sa le converteasca intr-un format ce poate fi citit de alte dispozitive. Functioneaza prin utilizarea unor algoritmi de modelare (atat acustici, cat si de limba). Numarul cautarilor vocale creste zilnic. Cu siguranta retailerii de e-commerce trebuie sa integreze cautarea vocala pe platformele lor in viitorul apropiat, altfel se supun riscului de a pierde clienti. Cautarea vocala si speech recognition duc la tranzactii mai rapide, engagement crescut si ofera o oportunitate si clientilor care au o dizabilitate fizica.
Cu siguranta retailerii de e-commerce trebuie sa integreze cautarea vocala pe platformele lor in viitorul apropiat, altfel se supun riscului de a pierde clienti. Cautarea vocala si speech recognition duc la tranzactii mai rapide, engagement crescut si ofera o oportunitate si clientilor care au o dizabilitate fizica.
Inteligenta artificiala va avea un impact major asupra e-commerce-ului in viitorul apropiat. Va oferi clientilor o experienta de cumparare imbunatatita. AI este un instrument obligatoriu pentru un business e-commerce care vrea sa creasca si sa isi atinga potentialul maxim.