5 modalitati de a imbunatati experienta de cumparare

V-ati intrebat vreodata ce face ca un site de e-commerce sa aiba succes? Unul dintre ingredientele principale este o experienta de cumparare foarte buna. Am selectat 5 actiuni pe care ar trebuie sa le realizati pentru a imbunatati experienta de cumparare in e-commerce.

In ciuda faptului ca e-commerce-ul este din ce in ce mai prezent in vietile noastre, multi oameni inca nu stiu foarte multe despre acest domeniu. Retailerii pot vedea acest lucru ca pe o oportunitate de a-si educa publicul si, in acelasi timp, sa il atraga si sa il converteasca in clienti.


1. Oferiti continut de calitate

High quality

Detinerea unui blog asociat cu site-ul dumneavoastra de e-commerce aduce beneficii pentru businessul dumneavoastra. Puteti scrie despre subiecte legate de produse, trenduri, sfaturi etc. De asemenea, continutul vizual de calitate foarte buna, cum ar fi imagini, gifuri, video, aduce valoare website-ului dumneavoastra. Oferiti informatii actuale si relevante, fara sa plictisiti cititorii. Creati continut in mod regulat, si incercati pe cat posibil ca acesta sa fie interactiv. Continutul de calitate are impact major asupra procesului de decizie al audientei dumneavoastra.

Nu uitati ca trebuie sa produceti continut de calitate si pentru social media, nu doar pentru blog. Creati postari pe care oamenii sa le poata impartasi cu prietenii. Continutul trebuie sa fie interesant, folositor si distractiv. De asemenea, acesta mai poate fi folosit si ca un instrument de atragere si contruire a unei audiente.


 2. Creati un proces de check-out simplu

Shopping cart

Abandonarea cosului de cumparaturi este o problema mare in e-commerce. Utilizatorii au diferite intentii atunci cand va acceseaza website-ul. Unii doar vor sa vada produsele, altii isi folosesc cosul de cumparaturi ca pe un Wishlist, altii compara preturi. In aceste cazuri, abandonul este relativ inevitabil. Conform unui studiu realizat de Baynard, 23% dintre consumatori isi abandoneaza cosul de cumparaturi din cauza unui proces de check-out care dureaza prea mult sau este prea complicat. Practic, o persoana din 4, ceea ce reprezinta un procent foarte mare.

Incercati sa faceti procesul de check-out cat mai scurt. Oferiti o varietate mare de metode de plata. Nu uitati sa includeti si politica de retur si modalitati de contact. Astfel, clientii vor sti ca sunteti disponibili atunci cand au o problema.


3. Oferiti un site prietenos cu utilizatorul (user-friendly) si cu un aspect placut (well-designed)

Clientii isi doresc o interfata pe care pot naviga usor si care ii ajuta sa gaseasca produsele de care au nevoie intr-un timp scurt. Asigurati-va ca magazinul online este bine organizat pe categorii, si ca utilizatorii pot filtra produsele in functie de diferite criterii. De asemenea, includeti in website un motor de cautare bun. Experienta de cumparare trebuie sa fie impecabila din momentul in care utilizatorul intra pe prima pagina a site-ului, pana la pagina de check-out.

Website

Ganditi-va la website-ul dumneavoastra ca la o carte de vizita, acesta seteaza prima impresie. De aceea este esential ca acesta sa aiba un impact pozitiv asupra potentialilor clienti. Asigurati-va ca website-ul nu are un aspect invechit sau respingator, deoarece poate fi perceput ca nu este de incredere. In afara de impresia pe care o ofera vizitatorilor, un website cu un aspect placut este ideal pentru SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare).


4. Oferiti modalitati de plata sigure

Secure payments

Modalitatile de plata pe care le oferiti pe website trebuie sa fie de incredere pentru clienti. Oamenii sunt ingrijorati in legatura cu siguranta datelor personale atunci cand fac plati online, de aceea retailerii trebuie sa le ofere garantia securitatii. Metodele sigure de plat protejeaza impotriva fraudei, a scurgerii de informatii si a altor probleme. Pentru ca business-ul dumneavoastra de e-commerce sa creasca, este foarte important sa oferiti incredere clientilor.

Adaugati cat mai multe metode de plata posibile: prin card de credit, de debit, transfer bancar, ramburs, e-wallet, PayPal etc. De asemenea, puteti investi in obtinerea de certificate de garantare a securitatii, pe care le puteti afisa pe website ca indicator al preocuparii dumneavoastra fata de siguranta datelor clientilor.


5. Imbunatatiti serviciile de relatii cu clientii

Customer Service

Este esential sa aveti un serviciu foarte bun de relatii cu clientii. In primul rand, relatiile cu clientii reprezinta imaginea dumneavoastra, misiunea, viziunea si valorile. Clientii potentiali fac presupuneri despre businessul dumneavoastra pe baza website-ului, a prezentei pe social media si a serviciilor de relatii cu clientii. Serviciile de relatii cu clientii bine puse la punct le ofera valoare acestora daca se concentreaza pe depasirea asteptarilor. Nu in ultimul rand, este mai ieftin sa retineti un client, decat sa gasiti unul nou. Clientii satisfacuti devin clienti loiali.


Cum sa imbunatatiti serviciile de relatii cu clientii: introduceti politici standard pentru situatiile comune, asigurati-va ca angajatii le-au inteles si le respecta, fiti receptivi, raspundeti rapid, cereti feedback si folositi-va de acesta. Revizuiti periodic feedback-ul primit din partea clientilor si aplicati acele schimbari.

Pe masura ce e-commerce-ul este in crestere, business-ul dumneavoastra trebuie sa se adapteze. Trebuie sa va imbunatatiti brandul in mod constant deoarece asteptarile clientilor sunt mari. Crearea unei conexiuni emotionale cu audienta este un mod puternic de a imbunatati experienta de cumparare pentru clientii businessului dumneavoastra.

Vreti sa aflati mai multe despre e-commerce? Consultati acest articol si aflati ce greseli de e-commerce ar trebui sa evitati.