Greseli de e-commerce pe care probabil le faceti

Detinerea unui business de e-commerce nu este deloc usoara. Aveti multe obstacole peste care trebuie sa treceti, e posibil sa faceti greseli, dar este mai important sa va concentrati pe remedierea acestora. Am creat o lista de greseli de e-commerce des intalnite pe care e posibil sa le faceti. Astfel le puteti evita in timp ce va pregatiti businessul pentru succes. Continuati sa cititi si intrebati-va: “Oare eu fac aceste greseli? Daca da, cum pot schimba situatia?”.

Target

1. Nu intelegeti publicul tinta si il definiti gresit

Aceasta este o greseala des intalnita in randul businessurilor. Imaginati-va ca aveti website-ul perfect cu un design incredibil si produse excelente. Este suficient? Nu. Simpla prezentare a ofertei catre intreaga audienta nu este suficienta. Persoanele din audienta au nevoie de produsele dumneavoastra si, asa cum probabil stiti deja, diferite grupuri au diferite nevoi.

Cum sa remediati situatia:

Definiti publicul tinta. Dezvoltati o strategie de marketing care plaseaza in centru segmentul tinta. Cunoasteti-va clientii. Separati audienta pe grupuri. Criterii pe care le puteti folosi: demografice (varsta, sex), geografice (unde sunt situati), comportamentale (atitudinea fata de anumite branduri sau produse, frecventa de folosire a anumitor produse) si psihografice (personalitate, stil de viata).


Website design

2. Design inestetic pentru website

Website-ul reprezinta cartea dumneavoastra de vizita. Asigurati-va ca are un design atractiv. Nu fiti tentati sa adaugati multe elemente nenecesare. ”Complex” nu este sinonim cu “complicat”. Utilizatorii de internet considera foarte important designul unui website, de aceea in cazul in care acesta nu este bine realizat, nu vor avea incredere si vor parasi website-ul.

Cum sa remediati situatia:

Asigurati-va ca website-ul este user-friendly si ca are un design attractiv. Investiti timp si bani in website deoarece aceasta investitie va fi recuperata in timp. Creati continut interesant, folositi imagini de o calitate ridicata, afisati butonul “Cumpara” intr-un loc vizibil pe pagina si pastrati designul simplu.


SEO

3. Realizarea defectuoasa a SEO

SEO inseamna “search engine optimization” si este procesul prin care se obtine trafic pe website in mod organic, prin intermediul rezultatelor din motoarele de cautare. Exista mai multe greseli de SEO pe care le puteti face, de exemplu: nu optimizati cautarile pentru cuvinte-cheie locale, nu folositi analytics pentru a vedea ce aduce conversii, nu creati content marketing, plasati text important pe imagini in loc sa il plasati direct pe pagina, nu adaugati continut nou de calitate.

Cum sa remediati situatia:

Creati o strategie de SEO. SEO nu este ceva ce poate fi setat o singura data, ca apoi sa functioneze singur pe termen lung. Trebuie sa lucrati la acesta in mod continuu. Va oferim niste sugestii pentru SEO:

  • Folositi un instrument de cautare a cuvintelor cheie (de exemplu Semrush) pentru a vedea ce termeni se cauta in casuta de cautare Google;
  • Creati titluri si descrieri unice, pe cat posibil;
  • Fiti activi pe social media pentru a va promova site-ul si noul continut pe care il postati;
  • Urmati un program de publicare periodic si creati continut de calitate inalta, relevant pentru vizitatorii site-ului dumneavoastra;
  • Nu va concentrati doar pe cuvintele-cheie cu un trafic ridicat deoarece este “concurenta” mare pentru acestea. Puteti obtine mult trafic in mod facil prin targetarea cuvintelor-cheie de tip “long-tail”.

4. Proces de check-out complicat

Check-outul este pasul unde se abandoneaza foarte multe cosuri de cumparaturi. Unii oameni doar cauta si citesc despre produse, fara a fi interesati in mod special de cumpararea acestora, iar un proces de chec-out complicat ii poate face sa abandoneze imediat cosul de cumparaturi.

Cum sa remediati situatia:

Simplificati procesul, sa fie pe cat de user-friendly posibil. De asemenea, asigurati-va ca niciun client nu intampina costuri suplimentare la check-out, de exemplu pentru livrare sau alte taxe suplimentare.

Reasons for cart abandonment

Sursa: Neil Patel


Customer service

5. Departament ineficient de relatii cu clientii

Gasirea de clienti noi este esentiala, dar pastrarea celor vechi este si mai importanta. Costurile de retentie ale unui client sunt mai mici, iar pe termen lung un astfel de client are o valoare mai mare decat un client care a facut o singura achizitie. Relatiile cu clientii (sau customer service) reprezinta asistenta acordata de o companie pentru cei care ii folosesc produsele sau serviciile. Trebuie sa aveti grija de clientii dumneavoastra, sau acestia vor alege sa lucreze cu altcineva, ceea duce la deteriorarea reputatiei si la scaderea vanzarilor. Exista anumite actiuni care sunt considerate inacceptabile in mod universal, de exemplu: asteptarea unui timp indelungat inainte a a primi un raspuns, reprezentanti customer service fara experienta care nu pot oferi ajutor si interactiuni neprofesionale.

Cum sa remediati situatia:

Incercati sa evitati interactiunile negative dintre client si customer service prin implementarea unor standarde, cum ar fi timp maxim pana cand clientul va primi un raspuns la solicitare si formule de adresare specifice.

De asemenea, fiti in permanenta conectati cu clientii prin intermediul tuturor canalelor de comunicare (prin intermediul website-ului, social media, telefonic, prin e-mail). Nu uitati ca fiecare client isi doreste ca problemele lui sa aiba rezolvare cat mai rapida. Trimiterea de raspunsuri foarte scurte sau raspunsuri automate va aduce nemultumiri din partea acestora.

Evitati aceste greseli des intalnite. De aceea este foarte important sa aveti un audit de website periodic, pentru a vedea ce trebuie imbunatatit, ce trebuie schimbat sau sters si ce functioneaza eficient. Folositi sfaturile din acest articol pentru a va atinge scopurile stabilite pentru anul acesta.