10 sfaturi de e-commmerce pentru retaileri in perioada Craciunului 2021

Sezonul Craciunului aduce numeroase provocari, precum si oportunitati pentru afacerile dee-commerce. Anul acesta va fi diferit de, sa spunem, acum 5 ani, dar este inca un moment special pentru toata lumea. In zilele noastre, companiile folosesc o varietate de tactici pentru a atrage clientii sa le cumpere produsele. E-commerce-ul are un procent semnificativ pe piata de retail, iar concurenta este dura.

Am pregatit cateva sfaturi care te vor ajuta sa planifici corect pentru Craciun, astfel incat sa atingi intregul potential si sa cresti veniturile companiei. Un moment bun pentru a incepe sa aplici aceste sfaturi este chiar acum.


1. Creeaza un ghid digital pentru cadouri

Un ghid digital de cadouri este o modalitate excelenta de a iti ajuta clientii sa planifice cumparaturile de cadouri. Un ghid de cadouri va face intreaga experienta mai personala si mai interesanta. Poti crea un ghid interesant care ofera sugestii pentru diferite tipuri de cadouri, astfel incat toata lumea sa se bucure de un cadou remarcabil de Craciun.

Sfat bonus: ofera ghidul de cadouri in schimbul informatiilor de contact pe care le poti include in comunicarile viitoare.


Christmas Gifts

2. Optimizeaza experienta utilizatorului

In primul rand, intreaba-te: de ce ai optimiza experienta utilizatorului? Raspunsul este simplu: pentru ca sporeste satisfactia acestuia si creste semnificativ increderea in site. Acest lucru duce la mai multe vanzari si la mai multe recomandari catre site-ul tau. Un client fericit are sanse mari sa devina un client recurent.

Potrivit unui articol publicat de Outbound Engine, gasirea unui client nou poate costa de cinci ori mai mult decat pastrarea unui client existent. De asemenea, rata de succes a vanzarii catre un client pe care il ai deja este in jur de 60 sau 70%, in timp ce rata de succes a vanzarii catre un client nou este intre 5 si 20%. Cresterea retentiei clientilor cu 5% poate creste profiturile de la 25% la 95%. Clientii fideli au sanse de 5 ori mai mari de a cumpara din nou, sanse de 5 ori mai mari de a trece peste mici probleme in procesul de cumparare, si sanse de 4 ori mai mari de a recomanda mai departe.


3. Creeaza bundle-uri (pachete de produse)

Pachetele de produse incurajeaza clientii sa cumpere mai mult. Bundling este tehnica de a grupa mai multe produse si de a le vinde ca o singura unitate pentru un pret. Cand va ganditi la ce produse sa combinati,

Pentru clienti, cumpararea unui pachet este o modalitate de a obtine produse care se completeaza reciproc sau care pot fi folosite impreuna. Cumparatorii te vor aprecia pentru ameliorarea “durerii de cap” care vine uneori din luarea deciziilor si vei genera mai multe vanzari, economisind in acelasi timp buget pe marketing si distributie. Este o situatie win-win pentru toata lumea.


Santa Claus with gift

4. Asigura transparenta pentru livrare

Cand conduci o afacere de e-commerce, trebuie sa stii ca nevoile clientilor s-au schimbat foarte mult in ultimii ani. Avand in vedere numarul mare de magazine online din care pot alege, clientii au avut o schimbare de atitudine fata de livrare, iar acum se asteapta la un serviciu rapid si de incredere.

S-ar putea sa te intrebi: cum poti asigura transparenta livrarii?
  • ofera urmarire in timp real pentru pachete;
  • ofera clientilor o varietate de optiuni de livrare si lasa-i sa aleaga ceea ce se potriveste cel mai bine;
  • colaborare cu companii de logistica de incredere;
  • arata costurile de expediere de la inceput, clientii tind sa abandoneze cosurile de cumparaturi atunci cand nu le sunt dezvaluite aceste informatii in avans.

5. Planifica-ti bine stocul

Este foarte frustrant pentru clientii tai sa gaseasca un produs pe care il doresc, sa faca clic pe pagina sa, si apoi sa realizeze ca acesta nu este disponibil. Nivelurile stocurilor tale vor fluctua in timpul sezonului festiv, asa ca trebuie sa te asiguri ca esti pregatit in cazul in care ramai fara anumite produse.

Retine ca in zilele noastre, in timpul pandemiei de coronavirus, este mai greu de prevazut in peisajul logistic general.

In general, ai doua abordari atunci cand planifici stocul:
  • bazat pe prognoze;
  • bazat pe consum.

Nu trebuie sa alegi exclusiv o metoda, doar sa gasesti un echilibru. Mai intai, arunca o privire la prognoza cererii (verifica KPI-urile, datele istorice, predictiile pietei). Atunci trebuie sa iei in considerare costurile. Asigura-te ca alegeti furnizorii potriviti. In cele din urma, depoziteaza produsele in mod eficient, deoarece acest lucru va optimiza fluxurile de lucru de onorare a comenzilor.

Rezultatul final al planificarii stocurilor este imbunatatirea ratei de satisfactie a clientilor.


6. Adauga un ceas cu numaratoare inversa pe site-ul web

Un ceas cu numaratoare inversa vizibila va crea un sentiment de urgenta si va face apel la emotiile cumparatorului. Va atrage atentia, va stimula implicarea si va incuraja vanzarile.

Utilizarea efectului de deficit este o modalitate de a crea un sentiment de urgenta si de a creste vanzarile. Efectul deficitului consta in, conform Convertize, „prejudecatile cognitive care ii fac pe oameni sa acorde o valoare mai mare unui obiect care este rar, si o valoare mai mica unui obiect care este disponibil din abundenta. Lipsa este asociata in creierul nostru cu ceva pozitiv, luxos si exclusivist, deoarece presupunem automat ca este rar pentru ca toata lumea isi doreste sau a cumparat deja acest produs si, prin urmare, trebuie sa fie un produs bun.” Practic, un produs devine mai de dorit atunci cand nu este usor disponibil.


Hourglass

7. Foloseste CTA (call to action)

Un indemn puternic la actiune le permite utilizatorilor sa stie ce trebuie sa faca in continuare si le face journeyul mai usor.

„Ingredientele” unui bun apel la actiune:
  • vizibilitate excelenta;
  • prezinta un beneficiu evident;
  • scurt;
  • design interesant care atrage atentia.

8. Dezvolta landing page-uri speciale pentru unele promotii

Un landing page ii conduce pe clienti la ceva anume si ii incurajeaza sa actioneze. Este concentrat pe un singur obiectiv.

Exista 4 elemente esentiale ale unui landing page, conform SEMrush:
  • o propunere unica;
  • call to action (CTA);
  • beneficiile ofertei;
  • dovada sociala.

Landing page-urile sunt oportunitatea perfecta de a crea conversii, de a colecta informatii si de a consolida baza de clienti.


9. Nu uita de canalele mobile

Asigura-te ca site-ul este pregatit pentru mobil. Ce inseamna aceasta? Inseamna ca site-ul functioneaza pe dispozitive mobile (smartphone-uri, tablete), precum si pe desktop-uri. Oferirea unei experiente de cumparaturi adaptate dispozitivelor mobile este o modalitate eficienta de a pastra vizitatorii mai mult timp pe site. Retine ca vanzarile de e-commerce mobil se estimeaza ca vor ajunge la 3,56 trilioane de dolari in 2021.

Ce face pentru businessul tau un site web prietenos cu dispozitivele mobile?
  • creste afisarile de pagini si conversiile;
  • scade bounce rate;
  • imbunatateste site-ul in clasamentul motoarelor de cautare;
  • atrage mai multi utilizatori.

10. Creste-ti serviciul pentru clienti

Clientii tai au nevoie de sprijin, mai ales in timpul goanei de cumparaturi din sezonul sarbatorilor. Elaboreaza un plan de servicii pentru clienti. In primul rand, ai nevoie de o echipa dedicata in spatele magazinului online. Un serviciu excelent pentru clienti ofera valoare daca se concentreaza pe depasirea asteptarilor acestora. Asigurati-va ca oamenii care fac parte din echipa de servicii pentru clienti sunt pregatiti sa gestioneze orice posibila reclamatie intr-un timp scurt. De asemenea, daca clientii ofera feedback, fa-ti timp pentru a-l revizui si, daca este necesar, aplica modificari metodelor tale de afaceri in conformitate cu acesta.


Christmas tree

Sfaturi bonus pentru sezonul sarbatorilor:

  • decoreaza site-ul web, creeaza o atmosfera de Craciun;
  • ofera optiuni de impachetare a cadourilor;
  • ofera livrare in ziua urmatoare (unii oameni incep cumparaturile in ultimul minut);
  • nu uita sa contactezi in viitor clientii pe care ii achizitionati acum.

Ca retailer, anul tau este departe de a se termina. Craciunul este ultimul eveniment major de cumparaturi din 2021, asa ca trebuie sa muncesti din greu pentru a profita la maximum de el. Oamenii vor continua sa faca cumparaturi online, de aceea crearea unei experiente de cumparaturi fluide le ofera un motiv puternic sa te aleaga pe tine fata de concurenta.


Nu esti retailer? Nu iti face griji! Am pregatit pentru tine 10 sfaturi pentru cumparaturile de Craciun.