Conform cercetarilor efectuate de Allied Market Research, dimensiunea pietei globale de ERP a valorat 39.340.000 USD in 2019 si se estimeaza ca va ajunge la 86.303.000 USD pana in 2027, cu o rata de crestere anuala compusa de 9,8% din 2020 pana in 2027.
Sa discutam despre ERP. Ce este ERP?
ERP (Enterprise Resource Planning) este o suita de aplicatii care gestioneaza si integreaza procesele de baza ale afacerii. Fiecare organizatie care comercializeaza produse, servicii sau gestioneaza angajati va beneficia de integrarea si gestionarea tuturor functiilor de baza printr-un sistem ERP. ERP are utilizari in multe industrii, cum ar fi e-commerce, retail, productie, distributie, sanatate, HoReCa, constructii, educatie etc.
De ce este important sa folosesti un ERP in e-commerce?
Un ERP stocheaza datele intr-o baza de date si permite tuturor departamentelor sa lucreze folosind aceleasi informatii. Aceasta inseamna ca reuneste inventarul cu managementul lantului de aprovizionare, business intelligence, managementul clientilor, resursele umane si multe altele.
Iata 10 beneficii pe care businessul tau de e-commerce le va obtine atunci cand foloseste un sistem ERP.
1. Monitorizare a inventarului imbunatatita
Avand in vedere ritmul rapid de schimbare al pietei globala din zilele noastre, este esential pentru companiile care au activitati de e-commerce sa aiba o vizibilitate completa asupra lanturilor lor de aprovizionare. Aceasta este o provocare uriasa, in special pentru companiile care isi extind inventarul. Instrumentele ERP ofera informatii valoroase in timpul procesului (de la materiile prime pana la estimarile de livrare si cerintele de depozitare). Tehnologiile de urmarire ofera date mai precise, iar utilizatorii pot configura KPI-uri personalizate. Cu aceste perspective, planificarea este mai eficienta, exista mai putine intarzieri si probleme si, de asemenea, costurile se reduc.
2. Creste productivitatea
Sistemele ERP accelereaza anumite sarcini, precum generarea de rapoarte, urmarirea foilor de pontaj, procesarea comenzilor, monitorizareastocurilor, etc. Pe langa viteza, reduce si erorile si mentine motivatia echipei deoarece elimina sarcinile obositoare, ceea ce duce la o crestere a productivitatii. Acest lucru elibereaza si timp, iar membrii echipei se pot ocupa de alte sarcini. Practic, ERP-urile cresc eficienta, productivitatea si, in cele din urma, profitabilitatea.
3. Prognoze precise si analize imbunatatite
Un ERP este un instrument excelent de business intelligence, deoarece stocheaza toate datele introduse de utilizatori intr-un singur loc. Acest lucru faciliteaza generarea de rapoarte precise, pe care le veti utiliza pentru a construi analize imbunatatite. O multime de solutii ERP dashboard-uri customizabile, astfel incat sa puteti vedea mai intai cele mai importante rapoarte. Capacitatea de a accesa rapid rapoarte va permite dvs. si echipei dvs. sa luati decizii mai bune intr-un timp mai scurt. Capacitatea de a genera previziuni precise este esentiala, mai ales pentru ca partile interesate se bazeaza pe rapoarte atunci cand iau decizii. De aceea, este important sa aveti rapoarte complete si in timp real. ERP-urile pot folosi filtre si analize pentru a filtra inconsecventele datelor.
4. Colaborare mai buna
O buna colaborare intre departamente este cruciala pentru succesul unei companii. Lucrul cu un singur sistem reduce sansele de erori. Un ERP trece “barierele” dintre departamente. In plus, echipele colaboreaza mai bine, deoarece toata lumea are acces la toate datele la nivel de companie de care au nevoie. Ca un plus suplimentar, deoarece exista un singur sistem, datele sunt mai precise si mai securizate, deoarece nu sunt raspandite pe mai multe platforme si sunt mai usor de actualizat.
5. Management mai bun al riscului
Unele sisteme ERP ofera instrumente de gestionare a riscurilor. Sistemele reduc riscul de erori si imbunatatesc acuratetea prognozelor. Acest lucru ajuta la crearea unor programe, planuri si bugete mai sigure. Mai mult, companiile care se extind la nivel international pot folosi sisteme ERP pentru a urmari reglementarile diferitelor tari.
6. Economii
Dupa cum am mentionat anterior, un sistem ERP integreaza procesele de baza ale afacerii, ceea ce inseamna ca personalul va lucra cu un sistem centralizat. Acolo vor putea gasi toate instrumentele de care au nevoie, in loc sa „vaneze” informatii pe mai multe platforme. Mai mult, ERP-urile ajuta companiile sa reduca din costurile operationale. Lucrarile complexe sunt finalizate mai repede, exista mai putine defectiuni, intarzieri si intreruperi. Mai mult, companiile economisesc bani prin eliminarea nevoii de instruire pentru mai multe sisteme. Angajatii trebuie sa invete acum cum sa opereze un singur sistem, in loc de mai multe, care consuma mai putin timp, efort si bani.
7. Satisfactie crescuta a clientilor
Satisfactia clientilor este esentiala pentru succesul unei companii. Cea mai importanta si dificila sarcina este mentinerea unei bune relatii cu clientii. Asteptarile clientilor au crescut recent; prin urmare, trebuie sa depuni eforturi pentru a le creste satisfactia. ERP-urile au un instrument de management al relatiilor cu clientii (CRM – Customer Relationship Management), astfel incat sa poti accesa datele si istoricul clientilor dvs. Acest lucru va permite sa va intelegeti mai bine clientii si sa formulati strategii care le vor creste satisfactia.
8. Securitate imbunatatita a datelor
Sistemele ERP au luat masuri pentru a preveni incalcarea datelor, asa ca folosesc instrumente precum firewall-uri si controale de restrictii. Punctele de acces sunt usor de monitorizat, administratorii pot acorda drepturi de acces limitate angajatilor si istoricul este disponibil pentru fiecare utilizator, in cazul in care exista actiuni neautorizate sau activitati suspecte in sistem.
9. Managementul resurselor imbunatatit
ERP ofera, de asemenea, o perspectiva asupra tuturor operatiunilor de productie. Acest lucru permite utilizatorilor sa optimizeze orarele angajatilor, echipamentele si orarele de productie, pentru a maximiza resursele disponibile. Producatorii au nevoie de cele mai bune instrumente de planificare pentru a-i ajuta sa-si protejeze marjele mici de profit. Prin urmare, cheltuielile neplanificate si intarzierile cauzate de managementul deficitar al resurselor sau de alte probleme pot avea un impact negativ. Monitorizarea mecanismelor si resurselor interne duce la imbunatatirea continua.
10. Eficienta crescuta
ERP-urile simplifica o multime de procese de afaceri care necesita mult timp si efort atunci cand sunt realizate manual. De exemplu, sarcinile repetitive, cum ar fi monitorizarea orelor de lucru, urmarirea inventarului, generarea de rapoarte, pot fi efectuate automat. Acest proces de automatizare permite angajatilor sa se concentreze mai mult pe livrabile de baza, fara a se deranja unul pe celalalt. In plus, factorii de decizie din companie pot monitoriza cu usurinta KPI-urile datorita tablourilor de bord personalizate, toate in timp real.
Am discutat despre beneficiile unui sistem ERP pentru o companie care activeaza in e-commerce, dar ce ar trebui sa iei in considerare atunci cand alegi unul?
- nevoi de business;
- buget;
- integrari;
- implementare;
- customizare (daca este posibil);
- suport;
- referintele implementatorului.
Concluzia este ca importanta ERP depaseste costul initial, timpul si efortul implicat in implementare. Cu aceasta competitie acerba in afaceri, trebuie sa tii pasul cu tendintele tehnologice.
Aminteste-ti: ERP-urile cresc productivitatea, reduc costurile, cresc satisfactia clientilor, ofera previziuni mai precise, ajuta la imbunatatirea colaborarii si multe altele.