In perioada aceasta este recomandat sa limitam pe cat de mult posibil contactul cu mediul exterior. Ne-am gandit ca ar fi de folos sa venim cu niste sfaturi legate de organizarea mai eficienta a lucrului de acasa.
De asemenea, am pregatit si o lista cu diferite programe, instrumente, site-uri, care iti vor fi de folos cu siguranta!
Cum sa te organizezi atunci cand lucrezi de acasa
1. Stabileste-ti o rutina
Chiar daca nu mai trebuie sa parcurgi drumul pana la birou, lucratul de acasa trebuie organizat, astfel incat sa nu existe distrageri din cauza mediului familiar de acasa. Pentru a avea parte de o acomodare mai usoara, incearca sa mentii aceleasi ore de lucru. Asigura-te ca nu iti neglijezi programul de somn, acesta este extrem de important.
Inainte de a te apuca de lucru, stabileste-ti o lista de taskuri, pe care apoi prioritizeaza-le. Noi iti sugeram sa folosesti un instrument de organizare a taskurilor, cum ar fi Todoist. Mai multe recomandari gasesti in lista de la finalul articolului.
2. Alege-ti un loc de unde sa lucrezi
Faptul ca nu esti la birou aduce o schimbare in rutina ta zilnica, de aceea este ideal sa ai acasa un spatiu amenajat pentru a lucra. Nu este recomandat sa lucrezi de pe canapea sau pat intrucat acestea sunt asociate cu spatii de odihna, iar productivitatea ta ar putea scadea. Amenajeaza-ti un loc specific, pe care sa il folosesti doar pentru a lucra. Acest lucru nu trebuie sa fie plictisitor!
Iata cateva idei de birouri amenajate acasa:
3. Delogheaza-te de pe social media
Uneori nu ne dam seama de cat de mult timp pierdem, de fapt, pe social media. Desi delogarea nu pare o solutie la prima vedere, vei vedea ca vei fi mai putin tentat sa iti verifici social media “doar 1 minut” atunci cand va fi nevoie sa te loghezi de fiecare data pentru acest lucru.
Daca ti se pare putin extrema masura, iti recomandam un instrument de masurare a timpului petrecut pe internet: RescueTime.
4. Comunica des cu colegii
Una dintre provocarile lucratului de acasa este singuratatea. Nu trebuie sa lasi acest lucru sa stea in calea eficientei tale, de aceea iti recomandam sa comunici cat mai des cu colegii tai. Probabil si ei iti impartasesc sentimentele, de aceea este bine sa mentineti o legatura stransa.
In lista de mai jos poti vedea cateva instrumente utile care te ajuta in comunicarea cu colegii.
5. Acorda-ti timp pentru tine
Incearca sa stabilesti un echilibru intre viata personala si cea profesionala. Atunci cand lucrezi de acasa, linia dintre acestea este mai subtire, de aceea trebuie sa iti amintesti sa iei pauze, sa mananci sanatos, sa te odihnesti, si sa ai grija sa nu te suprasoliciti. De asemenea, nu uita sa te bucuri de roadele muncii tale.
Asa cum am zis, am pregatit pentru tine o lista cu 20 de instrumente esentiale atunci cand lucrezi de acasa:
Google Hangouts Meet – comunicare text si video;
Acest instrument poate fi folosit pentru a tine echipa aproape, a comunica rapid si eficient.
Toggl – tracking timp petrecut pe fiecare task;
Uita de cronometrarea manuala a taskurilor. Toggl face acest lucru in mod automat.
Planable – colaborare pentru cei care lucreaza in social media;
Lucrezi in social media? Planable este solutia perfecta de a colabora cu colegii chiar daca lucrati la distanta.
Dropbox – share de fisiere intre membri unei echipe, stocare pe cloud;
Echipa ta are nevoie sa faca schimb de fisiere constant? Cu Dropbox ai posibilitatea ca toti membri echipei sa partajeze fisiere in timp real.
Trello – organizare proiecte si activitati;
Trello este un instrument de organizare atat a proiectelor si activitatilor ce tin de serviciu, cat si a celor personale. Este usor de folosit si se bazeaza foarte mult pe organizarea vizuala.
Evernote – organizare notite, idei, remindere, liste;
Evernote permite organizarea intr-un singur loc a informatiilor unei echipe. Astfel, se ofera o vizibilitate mult mai mare proiectelor, workflowurilor si deadlineurilor.
Timeclick – pontaj ore si rapoarte pe baza pontajului;
Timeclick reduce stresul legat de pontajul electronic si realizeaza diferite rapoarte pe baza informatiilor introduse.
TimeAndDate – conversie fus orar;
Lucrezi cu clienti din mai multe tari? TimeAndDate te ajuta sa stii oricand ce ora este in orice oras.
Textmagic – trimitere SMSuri de pe o adresa de email;
Textmagic ajuta la imbunatatirea comunicarii cu clientii si a marketingului online prin oferirea unui serviciu de trimitere si primire de mesaje text online.
Aloe Bud – remindere de self care;
Este foarte important ca atunci cand lucrezi de acasa, sa nu uiti sa ai grija de tine. Aplicatia permite setarea de remindere prietenoase pentru diferite actiuni, cum ar fi reminder pentru apa, exercitii fizice, pauze etc.
Buffer – managementul postarilor de social media;
Buffer permite conectarea mai multor platforme de social media si managementul postarilor pentru acestea dintr-un singur dashboard.
1Password – managementul parolelor;
Ai probleme cu memoratul parolelor? 1Password este solutia.
i done this – organizarea unei echipe, managementul activitatilor;
i done this ajuta la managementul activitatilor unei echipe. Fiecare membru isi poate completa activitatile, primi rapoarte, iar ceilalti sunt mereu informati de stadiul proiectelor.
Stripo – construirea de sabloane de email;
Cu ajutorul Stripo se pot construi si trimite e-mailuri in masa. Cu un design user-friendly, Stripo este usor de folosit si de persoanele care nu au cunostinte de programare.
Grammarly – verificare text engleza;
Grammarly este un instrument foarte eficient pentru cei care vor sa verifice nu doar ortografie, ci si alte aspecte precum punctuatie, ordinea cuvintelor, sensul frazelor.
Kapwing – adaugare subtitrari pe video;
Kapwing este un instrument care permite adaugarea online de subtitrari pe video. De asemenea, exista si functia de generare automata subtitrari in engleza, iar acestea sunt destul de precise.
Hypersay – prezentari live;
Hypersay permite sustinerea de prezentari, share de slide-uri, sesiuni de feedback, traduceri si subtitari live, sesiuni de teste pe baza prezentarilor, etc.
Bensound – muzica royalty free;
Ai nevoie de muzica de fundal pentru un video sau o prezentare? Bensound ofera o colectie larga de melodii royalty free.
Anchor – creare podcasturi;
Daca doresti sa realizezi un podcast, Anchor este o solutie user-friendly.
QR9 – generare coduri QR;
Ai nevoie de un cod QR? Completeaza informatiile pe care vrei sa le oferi, iar QR9 va genera un cod QR pe baza acestora.