Modulul de promovare din platforme de e-commerce



Sa presupunem ca esti in cautarea unei platforme de e-commerce. De asemenea, sa presupunem ca doresti sa incorporezi reduceri si promotii in strategia online. Acest lucru este important pentru clientii tai, deoarece, pana la urma, cine nu iubeste o reducere buna cand face cumparaturi online? De asemenea, atunci cand sunt facute corect, reducerile de pret te pot ajuta sa castigi si sa pastrezi clientii fideli. In plus, strategiile care implica reduceri aduc mai multe avantaje, cum ar fi cresterea vanzarilor, eliminarea stocurilor nevandute care ocupa spatiu in depozit, si promovarea produselor noi.

In prezent, noi la CustomSoft implementam trei platforme de e-commerce: BigCommerce, Akinon si VTEX. Fiecare dintre ele vine cu un modul pentru promotii si reduceri, iar in acest articol dorim sa le discutam.


BigCommerce



Platforma BigCommerce are un modul de marketing, care include trei parti principale:

  • SEO;
  • Reduceri si cupoane;
  • Marketing prin e-mail.

In acest articol vom discuta despre partea „Reduceri si cupoane”. Exista mai multe tipuri pe care le poti crea folosind BigCommerce, cum ar fi:

  • Coduri de cupon: poti crea coduri pe care cumparatorii le introduc in timpul checkout-ului. Acest tip de reducere se aplica categoriilor, subcategoriilor si produselor. Clientii pot obtine o reducere din totalul comenzii, fiecare articol, procent, transport. De asemenea, pot primi transport gratuit. Platforma permite setarea anumitor limitari, cum ar fi numarul de utilizari per client, data de expirare, locatia sau metoda de expediere.
  • Promotii automate si cupoane: aceste reduceri se aplica unui cos de cumparaturi care indeplineste anumiti parametri, sau atunci cand clientul foloseste anumite coduri de cupon. Mai multe tipuri de reduceri sunt cu promotii automate si cu cupoane, cum ar fi reduceri de transport, produs, marca, categorie, comanda si clienti.
  • Pret angro (bulk pricing): se aplica automat un anumit pret atunci cand este achizitionat un anumit numar de produse. Clientii pot primi o reducere de pret de o anumita suma (dolari sau alte valute) la fiecare articol, o reducere procentuala de x% pentru fiecare articol, sau un pret fix de X dolari pentru fiecare articol.
  • Reduceri de grup de clienti: reducerile de grup se aplica automat unui anumit grup de cumparatori. Tipurile de reduceri de grup sunt pret sau reducere procentuala, sau pret fix. Acest tip de reduceri se pot aplica categoriei, produselor sau magazinului.

Hand with card and laptop

Akinon



Akinon este o platforma headless cu o arhitectura bazata pe API si pe microservicii.

Akinon ofera clientilor sai un Modul de Management al Promovarii in care isi pot optimiza strategiile de marketing digital folosind o singura platforma pentru a crea si programa orice promotie, cupon, reducere sau campanie pentru produse sau categorii selectate si audiente segmentate in cadrul canalelor de vanzare.

Poti crea mai multe promotii pentru acelasi produs in campanii diferite, sau prin excluderea produselor cu marja de profit scazuta sau cu cerere mare din orice campanie promotionala, ceea ce te va ajuta sa beneficiezi de flexibilitate deplina in toate campaniile de marketing.


In plus, Akinon are trei caracteristici excelente:

  • Visual Merchandising: poti organiza categorii de produse si pagini cu o interfata simpla de tip drag-and-drop care este alimentata de algoritmi de sortare. Acesti algoritmi comanda produsele dupa anumite criterii, cum ar fi vanzatorul, culoarea, cea mai mare marja de profit, dimensiunea etc.
  • Cautare pe site: Akinon ofera o functie optimizata de cautare pe site, conceputa pentru a creste ratele de conversie si pentru a creste veniturile.
  • Configurarea produsului: aceasta caracteristica ofera posibilitatea clientilor sa se implice in canalele tale digitale, fie prin proiectarea propriei camasi, fie prin construirea propriului computer. Poti utiliza optiuni simple, variante, grupate sau personalizate.

Laptop with a cup next to it

VTEX



Platforma VTEX are un modul numit Promotii si taxe, care include patru parti principale:

  • Publicul campaniei;
  • Promotii;
  • Cupoane;
  • Taxe.

Sa discutam despre acestea:



Segmentele de public ale campaniei: aici poti crea promotii si segmente de public pentru campanie. O promovare a campaniei este legata de publicul campaniei.

1. Promotii: atunci cand creezi o promotie, platforma iti solicita sa completezi cateva informatii, cum ar fi:

  • Denumirea promotiei;
  • Stare (activa sau inactiva);
  • Descriere;
  • Data expirarii (data de incepere si de incheiere a promotiei. De asemenea, se pot programa promotii viitoare);
  • Setari de recurenta (poti configura recurenta promovarii campaniei in functie de ziua saptamanii – o campanie se poate derula in toate zilele saptamanii, sau doar in anumite zile. De asemenea, se poate seta ca o campanie sa ruleze doar in anumite ore. Deci, poti avea promovare fie intreaga zi, sau doar la anumite ore);
  • Audienta campaniei (pe care ai definit-o anterior);
  • Tipul si valoarea reducerii (platforma ofera mai multe tipuri de optiuni de reducere: nominal la totalul cosului, transport nominal, procent, pret maxim pe articol, transport procentual, transport maxim, transport gratuit, cadou, reducere nominala bazata pe formula bazata pe totalul preturilor produselor, valoarea nominala a recompensei, valoarea procentuala a recompensei sau tabelul de preturi promotionale.Platforma ofera, de asemenea, tipuri de reduceri legate de transport, cum ar fi tipul de transport, aplica reducerea numai la cea mai mica taxa de transport, aplica reducerea numai atunci cand clientul alege un anumit curier, se aplica tuturor optiunilor de livrare disponibile, sau promotia este evidentiata. Modulul de promovare iti permite sa controlezi si sa definesti caror vanzatori se va aplica promotia);
  • la ce articole se va aplica aceasta promotie;
  • restrictii si limitari de utilizare (pentru clienti): de cate ori se va aplica promotia in magazin, de cate ori pe client, setezi numarul maxim de articole eligibile per cos, daca se aplica in acelasi timp cu alte promotii, etc.



2. Cupoane: Poti genera coduri de cupon care le vor permite clientilor sa aplice o promotie in cosul de cumparaturi. Platforma VTEX necesita ca toate cupoanele sa fie asociate cu o promotie pentru a fi valabile.



3. Taxe: In aceasta sectiune poti crea suprataxe si taxe, le poti arhiva si trimite pretul articolului, cu taxa afisata separat, catre Gateway sau ERP.

E-commerce-ul iti ofera o multime de optiuni pentru a atrage clienti noi si a mentine o relatie buna cu cei existenti. Scopul principal al reducerilor si promotiilor este de a genera venituri si de a creste vanzarile. Daca nu le gestionezi corect, acestea pot afecta si devaloriza intreaga companie. Fara a analiza impactul sau potential asupra magazinului tau online, aceasta strategie se poate intoarce impotriva ta. Potrivit unui sondaj McKinsey & Co, 40% dintre consumatori sunt mai atenti la locul in care isi cheltuiesc banii. Platformele pe care le-am prezentat aici iti ofera module puternice de promovare care te vor ajuta sa atingi obiectivele propuse. In cele din urma, pentru a-i face pe clienti sa revina, asigura-te ca strategia ofera o experienta excelenta pentru clienti.