„Artificial intelligence does a job we weren’t necessarily crazy about doing anyway, it does it quietly, and well, and then we take it for granted.” – Seth Godin
Tehnologia aduce schimbari semnificative asupra obiceiurilor de cumparare. E-commerce-ul imbunatateste intreaga experienta de vanzare-cumparare, atat pentru vanzatori, cat si pentru cumparatori.
De ce sa alegi platforma Eva e-Commerce?
Inteligenta artificiala pentru utilizator personalizeaza si imbunatateste experienta de cumparare. Pentru comerciant aceasta reprezinta un mijloc de imbunatatire a vanzarilor si a relatiilor cu clientii. Aceasta a devenit o parte integranta a modului in care multi consumatori interactioneaza cu platformele digitale.
Prezenta inteligentei artificiale a dus la o competitie stransa in domeniul comertului electronic si a incurajat companiile sa utilizeze aceasta tehnologie pentru a avansa in topul preferintelor clientilor. Intelegerea profunda a inteligentei artificiale reprezinta un avantaj pentru industria de e-commerce pentru ca aceasta duce la o intelegere mult mai buna a comportamentului consumatorilor. Avand o analiza clara a comportamentului de cumparare, se poate concepe strategia perfecta cu obiectivele companiei.
Exista o serie de beneficii care deriva din utilizarea inteligentei artificiale in e-commerce. Printre acestea se numara:
- Imbunatatirea experientei clientului
- Analiza predictiva a pietei
- Facilitarea procesului de luare a deciziilor
- Sistematizarea procesului de vanzare
- Automatizarea si optimizarea procesului de transcriere a datelor
Aplicatii practice e-commerce care integreaza inteligenta artificiala:
1.Motoare de recomandare
Algoritmii de inteligenta artificiala din motoarele de cautare inregistreaza detalii despre produsul cautat. Pe baza rezultatelor oferite de algoritmi, motorul de recomandare genereaza rezultate adecvate si le afiseaza pe tabloul de bord al utilizatorului pentru a-l ajuta sa gaseasca rapid produsele potrivite
2. Chatbots
Cu ajutorul unui algoritm de inteligenta artificiala, calculatoarele sunt programate sa comunice cu clientii in mod personalizat.
3. Cautarea dupa imagini
Cumparatorii pot cauta produse pe baza imaginilor. Aplicatiile mobile de e-commerce pot gasi un produs doar dupa ce acesta a fost scanat cu ajutorul camerei foto. Acest proces face inutila cautarea clasica, dupa cuvinte-cheie
4. Managementul datelor clientilor
E-commerce-ul cuprinde o varietate de date (vanzari zilnice, variatii de stoc, numarul de vanzari dintr-o anumita zona, date despre clienti). Este imposibil pentru o persoana sa proceseze manual toate aceste date, de aceea se foloseste inteligenta artificiala. Cu ajutorul acesteia, nu numai ca se colecteaza datele mult mai structurat, ci se ajunge la o intelegere mult mai buna a rezultatelor desprinse in urma analizei.
5. Securitate cibernetica
Inteligenta artificiala a ajutat la imbunatatirea securitatii cibernetice, detectand orice activitate frauduloasa. Pentru a preveni atacurile cibernetice si a mentine o reputatie pozitiva celor ce detin un business online, algoritmii de inteligenta artificiala au fost dezvoltati sa depisteze orice incercare de fraudare din partea hackerilor.
6. Managementul inventarului
O platforma e-commerce detine un inventar extins de produse, iar inteligenta artificiala ajuta la managementul eficient al acestuia.
7. Servicii post-vanzare
Aplicatiile care folosesc inteligenta artificiala pot automatiza formularele de feedback si orice altceva tine de produse. Rezolvand problemele cumparatorului, se imbunatateste valoarea brandului si a web site-ului.
8. Managementul relatiei cu clientii (CRM)
Inteligenta artificiala poate anticipa care clienti sunt cei mai predispusi sa faca o achizitie, pentru a comnunica mai bine cu acestia. Aplicatiile de inteligenta artificiala ajuta la identificarea trendurilor viitoare si pot planifica activitati in functie de trendurile actuale. Cu ajutorul machine learning algorithms, managementul relatiilor cu clientii (CRM) se poate imbunatati de-a lungului timpului.
Trenduri de viitor in inteligenta artificiala:
1.Cautare vocala si asistenti de inteligenta artificiala
Asistentii de inteligenta artificiala, cum ar fi Google Home si Amazon Echo si-au imbunatatit procesele de intelegere si raspuns la cererile directionate catre acestia, dar inca exista posibilitatea de imbunatatire. Pentru a returna rezultate care se potrivesc mai bine cu intentiile cumparatorului, algoritmii trebuie sa recunoasca numeroase modele in limba utilizatorilor. Expertii sunt de acord ca este necesar ca experienta de interactiune sa se apropie mai mult de cea cu un om, nu cu un calculator.
2. Hiper-targetare cu ajutorul machine learning
Targetarea cu ajutorul invatarii automate (machine learning) este precisa si contextuala. Aceasta ofera comerciantilor cu prezenta in magazine fizice posibilitatea de a comunica cu conumatorii pe diferite canale la momentul oportun (de exemplu atunci cand acestia se afla in proximitatea magazinelor fizice. Machine learning face posibila analiza customer journeys si prezicerea viitoarelor achizitii.
3. Experienta personalizata a clientilor
Inteligenta artificiala face cautarea de customer insights mai rapida si mai putin subiectiva. Aceasta poate ajuta la personalizarea experientei site-ului web pentru preferintele individuale ale clientilor. Datele oferite de clienti sunt disponibile sub multiple forme, iar machine learning ajuta retailerii sa determine tipurile de experiente dorite de consumatori.
Inteligenta artificiala a parcurs un drum lung de la inceputuri si pana in prezent. Implicatiile sale in comertul electronic sunt de mare amploare. Comertul electronic este mai convenabil si receptiv la nevoile consumatorilor, iar inteligenta artificiala este o parte ce trebuie integrata cat mai bine in cadrul acestuia.