Este headless commerce potrivit pentru tine?



Headless commerce este o arhitectura comerciala care permite separarea front-end-ului si back-end-ului. O arhitectura headless permite mai multa flexibilitate, complexitate si agilitate pentru business. Headless commerce este despre un mod diferit de coordonare a activitatilor de dezvoltare. Aceasta separare ofera businessurilor libertatea de a construi tot ce vor. Acest lucru ofera o noua experienta unica clientilor.


Este abordarea headless potrivita pentru toata lumea?


Headless commerce

Beneficiile utilizarii headless commerce:

  • Flexibilitate: Platforma cu front-end predefinit este eliminate, ceea ce inseamna ca headless commerce permite dezvoltatorilor sa creeze o experienta de utilizator de la zero, care se potriveste perfect cu nevoile de business. Acestia nu trebuie sa se ingrijoreze de modificarea bazelor de date din backend, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea de a avea erori;
  • Grad inalt de personalizare si adaptabilitate: Pentru ca dezvoltatorii pot creea platforma de la zero, exista un control mai mare asupra aspectului si a experientei utilizatorilor;
  • Arhitectura de microservicii: Microserviciile sunt din ce in ce mai utilizate, pe masura ce developerii lucreaza pentru a crea aplicatii mai mari, mai complexe, care sunt mai bine dezvoltate si gestionate ca o combinatie de servicii mai mici, care lucreaza impreuna pentru o functionalitate mai extinsa la nivel de aplicatie. O parte din avantajele oferite de arhitectura de microservicii: usor de implementat si de inteles, izolare mai rapida a defectelor, dezvoltari mai mici si mai rapide, scalabilitate;
  • Integrari facile: o solutie headless commerce foloseste API-uri, ceea ce faciliteaza integrarea cu alte softuri;
  • Deployment rapid;
  • Viteza si agilitate;
  • Performanta crescuta;
  • Securitate avansata;
  • Posibilitatea de a ramane competitiv pe piata;
  • True omnichannel;
  • Timp scurt pana la lansarea pe piata (fast time-to-market).

Headless commerce vs. Traditional commerce

Headless commerce decupleaza functionalitatea de back-end cea de front-end a magazinului online. Astfel, magazinele online gestioneaza si livreaza continut prin apeluri API fara un strat front-end conectat. Acest lucru ofera mai multa flexibilitate pentru a crea o experienta unica si user-friendly pentru vizitatorii site-ului. In cazul traditional commerce, orice modificare din back-end trebuie facuta si in front-end. Aceasta actiune este necesara intrucat functionalitatea comerciala este conectata la framework-ul de front-end, cum ar fi site-ul web.

Prin urmare, headless commerce ofera mai multa flexibilitate, deoarece continutul nu este legat de celelalte componente ale site-ului web. Se poate oferi clientilor o experienta extrem de personalizata, care nu este limitata de sablonul de front-end. Cu toate acestea, este necesar un nivel mai inalt de cunostinte tehnice pentru a fi implementat eficient.


Prin decuplarea experientelor de front-end si de back-end, VTEX ofera liderilor de business flexibilitatea si autonomia pentru a construi experiente care sunt perfect aliniate cu asteptarile si nevoile clientilor. Acest lucru a dus la dezvoltarea VTEX IO.


VTEX IO este o platforma de dezvoltare cloud-native low code care ajuta la livrarea rapida de solutii de business.


Care sunt beneficiile utilizarii VTEX IO?

  • Separarea front-end de back-end, si crearea de experiente pentru orice punct de contact al clientilor – web, mobil, voce, chatbot, IoT, AR / VR sau orice alt punct de contact emergent.
  • Oferirea mai rapida a unei experiente uimitoare. Prin reducerea complexitatii procesului de dezvoltare, VTEX IO permite echipelor sa se concentreze pe construirea celor mai bune solutii comerciale cu o vitezamult mai mare.
  • Solutii personalizate. Arhitectura VTEX IO permite developerilor sa creeze solutii personalizate, fara alte constrangeri. Se poate customiza front-endul, se pot crea aplicatii sau integrari pentru back-end.
  • Toate informatiile intr-un singur loc: datele legate de inventar, logistica si fulfillment se gestioneaza dintr-o singura platforma.
  • Sunt posibile conectarea surselor externe, extinderea aplicatiilor back-end si sincronizarea cu API-urile VTEX pentru a debloca fiecare oportunitate de afaceri determinata de datele clientilor.

Headless commerce

Digitalizarea a fost adoptata atat la nivel organizational, cat si la nivel de industrie.


V-ati intrebat vreodata ce face ca un site de e-commerce sa aiba succes? Unul dintre ingredientele principale este o experienta de cumparare foarte buna. Am selectat 5 actiuni pe care ar trebuie sa le realizati pentru a imbunatati experienta de cumparare in e-commerce.


Esti pregatit sa iti aduci compania la nivelul urmator? Noi te putem ajuta! Completeaza formularul si un consultant te va contacta in cel mai scurt timp.