Jumatate din vanzarile online la nivel global sunt tranzactionate prin intermediul marketplace-urilor, deci este normal ca mai multe companii sa progreseze rapid pentru a lansa propriile lor marketplace.
De ce prefera cumparatorii marketplace-urile?
Cumparatorii au aratat clar ca prefera sa faca cumparaturi online prin intermediul marketplace-urilor din mai multe motive:
- Marketplace-urile sunt mai convenabile, sunt puncte unice de unde pot cumpara mai multe produse.
- Cumparatorii pot obtine preturi mai bune, deoarece pot compara cu usurinta produse similare de la vanzatori concurenti.
- Marketplace-urile permit cumparatorilor sa isi aleaga vanzatorul preferat pe baza diferitelor criterii, cum ar fi pretul, evaluarile, costurile de expediere si locatia.
O strategie pentru a va deschide propriul marketplace incepe cu definirea oportunitatilor si a problemei pe care doresti sa le rezolvi. Aceasta este viziunea care iti ghideaza strategia si care defineste propunerea de valoare care va atrage vanzatorii pe marketplace-ul tau.
Am pregatit pentrutine un articol in care discutam despre importanta marketplace-urilor pentru o companie B2B.
De ce ar alege o companie un marketplace B2B? Beneficii:
- procesul de vanzare se simplifica;
- costurile scad;
- interfata platformei este intuitiva, usor de folosit indiferent de nivelul tehnic al persoanei care o foloseste;
- platile se fac cu ajutorul unor instrumente sigure;
- integrari cu diferite alte softuri;
- optimizarea vanzarilor;
- cumparatorilor li se ofera mai multe optiuni;
- extinderea retelei de parteneri B2B.
Poti citi mai multe despre pasii pe care trebuie sa ii faci pentru a lansa propriul marketplace pe blogul VTEX – partener CustomSoft.
In Romania, CustomSoft a avut oportunitatea de a face parte din proiectul prin care Veranda Mall a devenit primul mall din Romania care si-a lansat un magazin online propriu printr-un marketplace.