Cum poti creste vanzarile magazinului tau online de sarbatori?

Toate centrele comerciale sunt decorate cu ornamente de Craciun, de cum pasesti in interiorul lor esti bombardat cu miros de scortisoara, iar in difuzoare se aude “Let it snow” si “Jingle bells”. Desi pare iritant si mult prea devreme, comerciantii stiu ce fac.


Potrivit unui sondaj realizat de compari.ro impreuna cu GKI digital, romanii sunt pregatiti sa cheltuie anul acesta cu 12% mai multi bani pe cadouri decat anul trecut.

11% dintre participantii la sondaj au achizitionat cadouri inca de la jumatatea lunii octombrie.
Bugetul alocat de romani pentru cadourile de Craciun este, in medie, de 730 de lei.

Romanii planuiesc sa cumpere cadouri de Craciun pentru 9-10 persoane, iar cei activi pe internet au alocat 80% din bugetul dedicat cadourilor pentru Craciun achizitiilor online.

Profita de tendinta cumparatorilor de a cheltui mai multi bani pe cadouri si creste vanzarile magazinului tau online folosind urmatoarele tehnici.

Creaza carduri cadou si asigura-te ca sunt la indemana vizitatorilor

Cardul cadou sau voucherul poate fi un produs special pe site care se poate achizitiona ca orice altceva comercializezi. Poate fi fizic sau virtual, este important sa folosesti imagini attractive indifferent de forma lui.

Investeste putin timp in crearea unor bannere pentru a promova cardurile cadou pe site, alege imagini “catchy” si plaseaza-le in zone cat mai vizibile cum ar fi pe homepage sau sub forma unui buton supradimensionat in pagina de produs.

Trimiti newslettere in care comunici ofertele sau promotiile? Include in continutul acestora si informatii despre cardurile cadou. Unii comercianti includ in toate newsletterele lor un link permanent catre landing page-ul dedicate acestora.

Asigura-te ca initiativele tale de marketing pentru promovarea cardurilor cadou sunt vizibile pe social media, postand despre ele pe retele precum Facebook, Twitter, Instagram si Pinterest. Pentru cele mai bune rezultate, utilizeaza imagini atractive in postari.

Targeteaza si persoane care nu fac parte din clientela ta obisnuita

Campaniile de Google Adwords si Facebook Ads te pot ajuta sa obtii clienti noi.
Cand vei crea continutul prin care intentionezi sa ofertele de Craciun nu te gandi doar la clientii vizati, ia in considerare si oameni care vor cumpara cadouri pentru ei.

De exemplu daca ai un magazin online cu genti de dama poti sa targetezi in campaniile tale de Facebook Ads sau Google Adwords si barbatii care le-ar putea oferi cadou. Ruleaza cateva teste pe aceasta abordare si vezi ce functioneaza pentru afacerea ta.

Potentialul ascuns al ghidurilor de cadouri

Dupa cum spuneam mai sus, romanii planuiesc sa cumpere cadouri pentru 9 sau 10 persoane anul acesta. Trebuie sa ai multa inspiratie pentru a gasi cadoul potrivit pentru fiecare dintre cei dragi. Cei mai multi dintre ei cauta idei online si se folosesc de listele si articolele in care sunt prezentate sugestii de cadouri.

Poti profita si tu de acest comportament si poti atrage cumparatori pe magazinul tau online creand o sectiune sau o categorie unde sa listezi cadouri pe o anumita tema sau penrru o anumita persoana: Cadouri pentru mama, Cadouri pentru tata.

Daca magazinul tau online are un blog poti crea mai multe articole prin care sa acoperi o arie mai larga de cadouri. Optimizeaza-le din punct de vedere SEO si vei atraga o multime de clienti noi.