Care sunt avantajele folosirii unei platforme B2B e-commerce pentru distribuitori si producatori?

Tehnologia a devenit o parte foarte importanta a vietii noastre. In acelasi timp, segmentul e-commerce este in crestere, concomitent cu integrarea tehnologiei in activitatea zilnica. O provocare cu care se confrunta distribuitorii si producatorii este transformarea unui business B2B clasic intr-un business B2B e-commerce. Acest lucru este necesar daca se doreste extinderea portofoliului de clienti, pentru ca businessul sa ramana competitiv.

O statistica arata faptul ca 89% dintre persoanele din domeniul B2B folosesc internetul atunci cand cerceteaza piata. Acest lucru inseamna ca este necesara trecea catre domeniul online pentru ca businessul sa performeze si sa se ridice la asteptarile actuale ale clientilor.



Experienta de cumparaturi din B2C a schimbat asteptarile si pentru B2B. Clientii s-au obisnuit cu proces de cumparare user-friendly insotit de un design atractiv al site-ului si recomandari de produse relevante. Acest lucru a condus la o schimbare in modul de a plasa comenzi in mediul B2B, in special in cazul celor care lucreaza cu produse, precum distribuitorii si producatorii. Daca mult timp acest proces avea loc prin intermediul unui agent de vanzari, acum peste 70% dintre clientii B2B prefera sa comande de pe un site web.


Cum functioneaza un business B2B e-commerce?

In cadrul comertului electronic B2B, tranzactiile au loc online. Produsele si serviciile raman aceleasi ca in cazul unui B2B traditional, insa procesul de vanzare are loc online. Impactul este acelasi ca in cazul trecerii tranzactiilor B2C in online: numarul si valoarea acestora cresc. In mod obisnuit, volumul vanzarilor din B2B este mai mare ca in cazul B2C, insa acest lucru nu inseamna ca s-a atins limita maxima de crestere.

Este un lucru cunoscut ca in domeniul B2B relatia dintre vanzator si client este mai stransa, deoarce baza de clienti este mai mica, iar agentul de vanzari, unul din pionii principali ai acestui proces, face eforturi considerabile pentru imbunatatirea acestei relatii. De asemenea, in cadrul procesului de vanzare are loc negocierea preturilor in functie de cantitatile comandate, lucru care nu se intampla si in B2C.

Acest lucru face ca utilizatorii B2B sa aiba nevoi diferite atunci cand utilizeaza o platforma de e-commerce. Un exemplu in acest sens este folosirea sistemelor ERP si necesitatea de a le integra in cadrul unei platforme.



Care sunt beneficiile rezultate in urma folosirii unei platforme B2B e-commerce?

Am selectat 5 dintre cele mai importante beneficii pentru distribuitori si producatori:

1. Eficienta crescuta

Integrarea sistemului ERP cu o platforma e-commerce ajuta la cresterea eficientei businessului. Clientii pot comanda online, iar agentii de vanzari se pot concentra pe partea de dezvoltare a relatiilor cu clientii existenti si gasirea de clienti noi. In plus, prin utilizarea acestui sistem electronic, sunt reduse foarte mult erorile umane de introducere a datelor, ceea ce imbunatateste intreg procesul de vanzare si duce la cresterea randamentului, a productivitatii si a eficientei.  

2. O gestionare mai buna a furnizorilor si a clientilor

Majoritatea distribuitorilor folosesc un sistem ERP pentru a centraliza datele colectate. O platforma B2B e-commerce integreaza acest sistem si creeaza pentru clientii tai un portal personalizat unde pot vedea, pe langa informatiile din ERP, date despre furnizori, comenzi, clienti, detalii personale, rapoarte, si alte elemente importante in managementul unui business.

3. Mai multe vanzari

O platforma B2B aduce mai multi clienti. Acest lucru se intampla in doua moduri:

  • Direct prin intermediul platformei. Aceasta permite accesarea de noi clienti prin vizibilitatea mai buna a companiei si eliminarea barierelor geografice. De asemenea, valoarea comenzilor va creste multumita motoarelor de recomandare a produselor, care permit clientilor sa descopere noi produse din oferta;
  • Prin intermediul agentilor de vanzare. Desi la prima vedere ar parea ca rolul agentului de vanzare este diminuat, realitatea este diferita. Multumita faptului ca platforma preia comenzile direct de la client, agentul de vanzari are mai mult timp la dispozitie sa extinda portofoliul de clienti si sa imbunatateasca relatiile cu clientii exitenti. Un studiu efectuat in randul unor companii B2B arata ca platforma, pe langa faptul ca a adus o crestere insemnata a businessului si a numarului de clienti, a dus si la cresterea numarului de agenti din echipa de vanzare.




4. Reducerea costurilor

Poate parea dificil sa iti cresti veniturile in timp ce iti reduci costurile, insa acest lucru este cat se poate de real si este un beneficiu al B2B e-commerce.

Tehnologia moderna iti permite sa desfasori online aproape toate activitatile ce tin de managementul businessului: prelucrarea comenzilor, furnizarea de informatii pentru clienti, customer service. Prin automatizarea si eficientizarea acestor procese compania reduce semnificativ din costurile asociate prelucrarii manuale a acestor operatiuni.

5. Diferentierea fata de competitiori

Chiar daca B2B e-commerce este in crestere, in momentul de fata inca este la un nivel mic fata de potentialul pietei. Daca alegi sa faci acum acest pas pentru businessul tau, ai sansa de a fi cu un pas inaintea concurentilor care inca nu au inteles avantajele pe care le aduce prezenta in online. In prezent, nu toate companiile pot sa recunoasca beneficiile pe care le aduce investitia in e-commerce. De asemenea, unele aleg sa nu faca acest pas intrucat se considera coplesite de cererile cumparatorilor online.

Chiar daca esti pregatit sau nu, e-commerce devine o parte importanta a industriei B2B, in special pentru producatori si distribuitori. Profita de aceasta oportunitate, pe masura ce trece timpul lucrurile se vor schimba.

Pentru o companie, implementarea unei platforme B2B e-commerce reprezinta o etapa in directia modernizarii si a alinierii la standardele moderne impuse de evolutia rapida a societatii si a obiceiurilor de consum.

Noi iti stam la dispozitie pentru a te ajuta sa alegi o platforma moderna, rapida, care te scapa de grija procesarii comenzilor, si care poate fi customizata astfel incat sa raspunda perfect nevoilor specifice ale businessului tau.

Eva B2B este solutia noastra si ofera instrumentele necesare ca tu sa beneficiezi de toate avantajele mentionate anterior.


Fii cu un pas inaintea concurentei! Alege Eva B2B.