Black Friday tips&tricks pentru retaileri



Esti pregatit pentru Black Friday?



Am pregatit o lista de verificare care va va ajuta sa va pregatiti magazinul online pentru Black Friday, unul dintre cele mai importante evenimente anuale de cumparaturi. Datorita pandemiei, obiceiurile de cumparaturi s-au schimbat. Mai multi consumatori au inceput sa cumpere online, deci este esential sa aveti un site functional de e-commerce.

Conform statisticilor BigCommerce, comertul electronic va reprezenta 22% din vanzarile globale cu amanuntul pana in 2023. In prezent, acesta reprezinta aproape 11% din totalul vanzarilor cu amanuntul in S.U.A.

Statista subliniaza ca pandemia COVID-19 continua sa aiba o influenta semnificativa asupra comertului electronic si a comportamentului consumatorilor online din intreaga lume. Deoarece milioane de oameni au ramas acasa la inceputul anului 2020, canalele digitale au devenit cea mai populara alternativa la magazinele aglomerate si la cumparaturile in persoana. In iunie 2020, traficul global de comert electronic cu amanuntul a inregistrat un record de 22 de miliarde de vizite lunare, cererea fiind extrem de ridicata pentru articole de zi cu zi, cum ar fi alimente, imbracaminte, dar si articole de tehnologie.

Totusi, exista un lucru care nu se schimba: apetitul consumatorilor pentru oferte bune. Avand in vedere toate aceste lucruri, iata cele 10 sfaturi pentru pregatirea businessului tau pentru Black Friday:


Black Friday

1. Planifica din timp

Din ce in ce mai multi cumparatori isi fac cercetarile online din timp pentru a gasi cele mai bune oferte, deci este o idee buna sa te asiguri ca iti comunicati ofertele cat mai curand posibil. De asemenea, pregateste o lista de verificare cu lucrurile pe care trebuie sa le configurezi pana la Black Friday, cum ar fi:

  • preturi;
  • reduceri;
  • landing page;
  • politica de returnare;
  • strategie de comunicare.

2. Examineaza inventarul

Este important sa cunosti inventarul inainte de sosirea Black Friday. Cu siguranta nu doresti nicio greseala pe site si trebuie sa exitse suficiente dintre cele mai populare si solicitate produse. Acest proces de examinare te ajuta sa stii cum sa plasezi viitoarele comenzi pentru furnizori, pentru a te asigura ca niciun client suparat nu parasi site-ul deoarece nu au gasit ceea ce dorea. Pregatirea este cheia. Furnizorii au functionat peste capacitatea normala din cauza pandemiei, astfel incat ar putea avea nevoie de mai mult timp pentru a va pregati produsele.


3. Fa-ti clientii sa se simta extra speciali

Practicile de customer service trebuie sa fie actualizate. Asigura-te ca echipa este pregatita pentru ceea ce urmeaza sa vina. Analizeaza situatiile actuale si, daca este necesar, creste numarul de persoane care lucreaza in departamentul Customer Service, astfel incat acesta sa fie pregatit sa se ocupe de intrebarile pe care clientii le pot avea.

De asemenea, ofertele trebuie sa fie usor de gasit. Este mai putin probabil ca oamenii sa cumpere de la businessul tau daca va trebui sa ”vaneze” in jurul site-ului pentru oferte. In schimb, pastrati un site frumos si simplu, si economisiti-le timp utilizatorilor.


4. Nu uita de versiunea mobila a magazinului online

Potrivit lui Oberlo, cota de comert mobil din totalul vanzarilor cu amanuntul de comert electronic din SUA este de asteptat sa atinga 53,9% pana in 2021 si 53% dintre consumatorii care cumpara online in fiecare zi se bazeaza pe smartphone-urile lor. Analistii prezic ca vanzarile globale de comert mobil vor ajunge la 3,56 trilioane de dolari in 2021.

Statisticile vorbesc cu voce tare: este crucial ca site-ul tau sa functioneze pentru smartphone-uri.


5. Verifica viteza site-ului

Verifica daca site-ul poate gestiona traficul asteptat pe parcursul intregului eveniment. Pentru o multime de magazine e-commerce, Black Friday este evenimentul care aduce cel mai mult trafic. Este de dorit ca site-ul tau sa aiba cele mai bune performante. Cauta orice probleme si asigura-te ca sunt remediate, verifica functia de cautare, optimizeaza imaginile si asigura-te ca site-ul web se incarca rapid, clientii tind sa nu aiba incredere in site-urile web lente.

Important: pentru a verifica viteza site-ului si pentru a te asigura ca performanta este de top, Google are un instrument gratuit, simplu si usor de utilizat. Tot ce trebuie sa facei este sa introduci adresa URL si instrumentul va analiza performanta site-ului, oferind rezultate imediate.


6. Imbunatateste marketingul

Pregatirile de Black Friday incep devreme dintr-un motiv. Trebuie sa te asiguri ca businessul ajunge din timp la un public numeros si sa construiesti un nume pentru acesta. Oamenii au tendinta de a alege lucruri cu care sunt familiarizati, astfel incat este necesara cresterea gradului de constientizare a businessului.

Foloseste platformele de socializare pentru a informa clientii despre ofertele viitoare. Trimite un newsletter la o lista de e-mailuri si invita-ti clientii sa va viziteze magazinul online. Ia in considerare oferirea unui stimulent suplimentar clientilor veniti de pe social media si din e-mail, acest lucru va incuraja oamenii sa urmareasca businessul in continuare. Retelele sociale sunt un loc minunat pentru companii pentru a oferi continut captivant, care ii face pe clienti sa doreasca sa faca o achizitie.

Daca vinzi deja pe mai multe canale, identifica acele canale care au functionat cel mai bine, si concentreaza-te asupra lor. De asemenea, incearca sa creezi o noutate in comunitatea din care businessul face parte, si ia in considerare stabilirea unui buget pentru promovare in mass-media locala. Accede la aceste oportunitati devreme. De asemenea, nu uita sa adaugi o nota de personalizare in tot ceea ce faci.


Black Friday discounts

7. Stabileste o politica de returnare usoara

In timpul Black Friday, oamenii vor fi, de asemenea, interesati de politica de returnare, in cazul in care un produs pe care il cumpara nu este la inaltimea asteptarilor lor. Daca returnarea produselor nu este o sarcina simpla pentru clienti, este mai probabil sa renunte la a cumparara.


8. Seteaza un reminder pentru cosurile abandonate

Trimite un e-mail prin care reamintiti clientilor ca au abandonat cosul de cumparaturi fara sa termine achizitia. Puteti sa ii intrebati daca ar dori sa-si finalizeze comanda sau chiar sa le oferiti unele stimulente, cum ar fi o reducere sau transport gratuit.


9. Fii cu ochii pe concurenta

Acorda atentie eforturilor concurentei, acesta este un mod de a aduna idei pentru propriile oferte de Black Friday. O modalitate usoara de a face acest lucru este sa te abonezi la lista lor de e-mailuri si sa studiezi campaniile lor. Asigura-te, totusi, ca nu le copiati cuvant cu cuvant, adaptati totul pentru propria companie.


10. Nu uita de un plan de rezerva

Este important sa ai un plan de rezerva pentru cate scenarii pe care ti le poti imagina: vanzarea completa a unor produse (sunt utile cateva sugestii pregatite pentru produse similare), probleme cu clientii, angajati bolnavi, situatii de urgenta, etc. Gandeste-te la cele mai nefavorabile scenarii pentru business si creaza planuri de rezerva ori de cate ori este posibil. Este mult mai usor sa vii cu solutii inainte de a se intampla ceva, in loc de a incerca sa rezolvi probleme in timp ce are loc cel mai mare eveniment de vanzari al anului.


Ai inceput numaratoarea inversa pana la sosirea Black Friday? Aceasta este oportunitatea perfecta pentru businessul tau de a castiga noi clienti. Mai sunt doar cateva saptamani pana la Black Friday, deci ia in considerare implementarea unuia sau mai multor sfaturi pe care ti le-am oferit in acest articol, astfel incat sa poti maximiza potentialul acestui eveniment de cumparaturi extrem de important.


Esti cumparator? Nu iti faceti griji, am pregatit si cateva sfaturi si trucuri pentru tine. Click aici pentru a le vedea.