Se asteapta ca piata globala de comert electronic cu amanuntul sa inregistreze o crestere accentuata, datorita atitudinii favorabile fata de noile canale de cumparaturi. Comertul electronic cu amanuntul permite consumatorilor sa cumpere bunuri de la vanzator prin intermediul internetului. Clientii isi pot gasi produsele dorite vizitand siteul. Piata de comert electronic a schimbat modul in care este realizata o tranzactie, fie in comertul cu amanuntul, fie in mediul business to business, la nivel local sau global. Exista o serie de instrumente care pot fi foarte utile pentru activitatile de e-commerce. Am ales cinci instrumente pe care le consideram esentiale.
1. Hotjar
Hotjar este un instrument puternic care dezvaluie comportamentul online si ”vocea” utilizatorilor. Prin combinarea instrumentelor de analiza si de feedback, Hotjar ofera o imagine de ansamblu asupra modului de imbunatatire a experientei utilizatorului si a ratelor de performanta /conversie ale acestuia.
Instrumentele de analiza permit masurarea si observarea comportamentului utilizatorilor, observand ce fac utilizatorii, in timp ce instrumentele de feedback permit ”auzirea vocii” utilizatorului.
Instrumente de analiza oferite:
- Heatmap-uri (Este important sa intelegeti ce doresc utilizatorii si ce fac pe site, reprezentand vizual clicurile, tapurile si comportamentul de scrolling – care sunt cei mai puternici indicatori ai motivatiei si dorintei vizitatorilor).
- Inregistrari ale vizitatorilor (Elimina presupunerile cu inregistrarea comportamentului real al vizitatorilor pe site. Prin vizionarea clicurilor vizitatorilor, proprietarii de afaceri pot identifica problemele de utilizare).
- Canale de conversie (Ajuta la gasirea celor mai bune oportunitati de imbunatatire si testare prin identificarea paginii si a pasului la care majoritatea vizitatorilor o parasesc).
- Form Analytics (Imbunatatirea ratelor de completare a formularului online prin descoperirea campurilor care dureaza prea mult pentru a fi afisate, care sunt lasate goale si de ce vizitatorii abandoneaza formularul si pagina).
Instrumente de feedback oferite:
- Sondaje (Imbunatatirea performantei si a experientei unui site web incepe cu intelegerea a ceea ce doresc vizitatorii si a ceea ce ii impiedica sa le atinga. Adresati intrebari catre anumiti vizitatori oriunde pe site si pe site-ul mobil).
- Anchete (Elaboreaza anchete receptive folosind un editor usor, colecteaza raspunsuri in timp real de pe orice dispozitiv, distribuie sondaje utilizand link-uri web, e-mailuri sau invita vizitatorii chiar inainte de a parasi site-ul pentru a-si descoperi obiectiile sau preocuparile).
- Feedback-ul primit (Functia de feedback primit permite obtinerea unui feedback vizual instantaneu pentru un site web sau pentru o aplicatie. Aceasta permite sa se vada ceea ce place si displace utilizatorilor, identifica problemele si gaseste oportunitati de crestere).
- Recruteaza utilizatorii de testere (Recruteaza participantii cei mai buni pentru cercetarea si testarea direct de pe site, colecteaza informatii de profil, detalii de contact si ofera un cadou in schimbul ajutorului acestora).
2. MailChimp
Mailchimp este o platforma permanenta de marketing pentru businessurile mici. Mailchimp ofera produse inovatoare care permit companiilor sa gaseasca mai multi clienti. Mailchimp ajuta la mentinerea engagementului, astfel incat afacerea sa poata continua sa creasca.
Caracteristici importante ale MailChimp:
- Creeaza campanii care se remarca (e-mail, pagini de destinatie, carti postale, formulare de inscriere, anunturi de remarketing Google, anunturi Facebook).
- Face integrari, conecteaza tot ce utilizeaza afacerea.
- Automatizeaza munca (welcome series, cosul abandonat, mesajele de ziua de nastere, recomandari de produs, notificari pentru comenzi).
- Optimizeaza pentru public (segmentare, testare, rapoarte, personalizare).
3. SEMrush
SEMrush a inceput in 2008 ca un mic grup de specialisti in SEO si IT uniti de o singura misiune – de a face concurenta online echitabila si transparenta, cu sanse egale pentru toata lumea.
SEMrush pentru comertul electronic este o solutie all-in-one pentru a sprijini un magazin online.
Caracteristici oferite de SEMrush:
– Optimizeaza magazinul online din toate punctele de vedere (audit pentru a corecta meta-informatiile si pentru a crea continut unic, a gasi idei de backlink si alte recomandari, cauta cuvinte cheie si le imprumuta de la concurenti, gaseste competitorii care se incadreaza in cuvinte cheie) .
– Efectueaza campanii de anunturi la nivelul urmator (Exploreaza copii de tip PLA si cuvintele cheie care le declanseaza, creeaza textul publicitar direct in interfata SEMrush. Utilizeaza tehnici pentru a optimiza CPC si a obtine mai multe conversii pentru mai putini bani.
– Gestioneaza social media si reputatia online (Intretine reputatia brandului, monitorizand si raspunzand in timp util clientilor, gaseste subiecte pe care oamenii le cauta si idei de continut pentru site-ul dvs. Trimiteti un singur clic pe mai multe site-uri sociale direct din SEMrush interfata).
– Rapoarte personalizate (construieste, gestioneaza si personalizeaza rapoartele personalizate in instrumentul Rapoartele mele; trimite rapoarte periodice conducerii, echipei sau clientilor);
– Calendarul de marketing (planifica si aliniaza toate campaniile si activitatile de marketing si analizeaza performanta cu integrarea Google Analytics).
– Academia (Avanseaza cunostintele despre SEMrush si marketingul digital la nivelul urmator. Castiga certificatul de la o companie de renume, toate acestea gratuit la Academia SEMrush).
Aceste instrumente sunt concepute pentru a ajuta companiile de comert electronic. Va sfatuim sa le folositi, sa cautati si altele si sa economisiti timp si bani.
Vrei sa afli mai multe despre istoria e-commerce? Click aici!
Acest articol a fost scris cu ajutorul Hotjar, MailChimp (2 articole) si SEMrush (2 articole).