Deschiderea unui magazin online

Deschiderea unui magazin online este o provocare. Aveti oportunitatea de a va prezenta lumii. Inainte de a face acest lucru, trebuie sa va asigurati ca aveti toate detaliile puse la punct, gata pentru marea dezvaluire.

Am creat o lista cu 10 lucruri de luat in considerare atunci cand doriti sa deschideti un magazin online.
Online Shopping

1. Organizati produsele

Este bine sa aveti un plan pentru produse inca de dinainte de a incepe sa lucrati la designul site-ului. Asigurati-va ca aveti descrieri complete si detaliate pentru fiecare produs, poze de calitate, preturile afisate in locuri vizibile si categorii de produse bine definite. Scopul e-commerce-ului este sa vanda, iar clientilor nu le place sa aiba dificultati in a gasi informatii complete despre produse. Acest lucru ii poate determina sa paraseasca site-ul.

De asemenea, este indicat sa aveti un plan legat de stocuri si frecventa de aprovizionare. Nu este de dorit sa aveti pe site multe produse cu mentiunea “Stoc epuizat” intrucat le poate da clientilor impresia de dezorganizare din partea dumneavoastra.

2. Fiti unici

Incercati sa fiti originali pe cat posibil. Clientii sunt “bombardati” zilnic cu reclame si cu informatii, de aceea au tendinta de a respinge vanzatorii care insista foarte mult in legatura cu un produs. Oferiti o nota personala continutului de pe site, gasiti-va un stil propriu cu care veti fi asociati mai tarziu.

3. Fiti informati despre concurenta

Competition

Piata e-commerce este foarte dinamica, de aceea este important sa fiti mereu atenti la ceea ce fac competitorii. Faceti cautari online in functie de cuvintele cheie pe care considerati ca pot fi folosite pentru a ajunge la site-ul dumneavoastra. Observati pe ce loc va aflati in lista de rezultate. Se afla site-ul in top? Daca nu, luati in considerare posibilitatea de a mai lucra la site si la strategia de marketing.

Monitorizarea competitiei este extrem de importanta pentru business deoarece succesul sau esecul acestuia depind intr-o oarecare masura de activitatile celorlalti. Observati care sunt punctele tari ale competitorilor si incercati sa le incorporati in cadrul propriului business intr-un mod diferit si unic. Adunati cat mai multe informatii despre strategiile si tacticile de marketing ale competitorilor, pentru a va da seama de modul in care functioneaza acestia. Nu ignorati punctele slabe ale competitorilor deoarece si dumneavoastra puteti desprinde anumite idei din ele pentru a va construi o strategie mai puternica.

4. Aveti un SEO foarte bun

Algoritmul Google trece prin schimbari constante in ultimii ani, ceea ce a creat probleme pentru multe magazine online. SEO (Search Engine Optimization) este ceva ce trebuie facut in timp ce lucrati la site, nu dupa ce terminati construirea acestuia. Cunoasterea mediului web este benefica pentru dumneavoastra.

SEO nu are un pret foarte mare, dar beneficiile acestuia sunt majore. Incepe sa aiba impact la scurt timp dupa ce este implementat, iar efectele pot dura pentru cativa ani, de aceea este bine sa fie considerat ca fiind o strategie pe termen lung. In plus, rezultatele acestuia sunt masurabile prin intermediul instrumentelor de analiza.

5. Nu ignorati SEM

SEM (Search Engine Marketing) este un canal de marketing esential pentru a genera trafic web. Definitia conceptului de SEM spune ca acesta “este acel tip de marketing bazat pe internet, asociat cu cercetarea, prezentarea si pozitionarea site-ului web in cadrul motoarelor de cautare pentru a atinge vizibilitate maxima si a creste cota de recomandari de trafic platite si organice generate de motoarele de cautare.” Atat SEM cat si SEO au ca scop cresterea vizibilitatii in motoarele de cautare. Diferenta dintre acestea este ca SEO este parte a Search marketing.

Cel mai popular instrument pentru SEM este Google AdWords (redenumit recent ca Google Ads). Este indicat sa calculati costul pe click pentru a targeta cuvintele – cheie pe care le considerati cele mai importante.

6. Trimiteti newslettere in mod regulat

Newsletter

Newsletterele sunt esentiale pentru e-commerce. Asigurati-va ca trimiteti update-uri constante catre clientii loiali. Puteti alege dintr-o varietate de teme potrivite pentru a fi trimise catre clienti: promotii, articole de blog, sugestii de cumparare, discounturi, cupoane, etc.

Integrati in site casuta de abonare la newsletter intr-un loc vizibil pentru toti cei care acceseaza site-ul. De asemenea, pastrati un echilibru in frecventa cu care trimiteti newslettere. De obicei consumatorii nu apreciaza un email primit zilnic din partea companiei.

7. Detineti un blog

Creati un blog unde impartasiti update-uri cu cititorii dumneavoastra. Postati stiri, articole si updateuri in mod constant. Prin distribuirea de continut diferit fata de clasicele descrieri de produse creati o legatura personala intre client si business.

8. Fiti prezenti pe social media

Social media este un instrument de marketing direct pe care ar trebui sa il folositi daca doriti ca businessul dumneavoastra sa aiba succes. Prin intermediul social media puteti interactiona atat cu clientii actuali, cat si cu cei potentiali. De asemenea, puteti anunta diferite vesti, arata publicului insight-uri din companie, primi review-uri si multe altele.

Aratati-va disponibilitatea catre clienti. Afisati intr-un loc vizibil datele de contact ale compnaiei si linkuri catre social media. Asigurati-va ca exista in permanenta o persoana care sa raspunda solicitarilor venite din partea clientilor.

Cititi aici despre importanta social media in mediul business to business.

9. Creati si respectati un plan de marketing si un buget

Scopul unui plan de marketing este acela de a ghida compania pe o anumita directie de marketing. Acesta ajuta la distribuirea responsabilitatilor in asa fel incat sa se atinga obiectivele setate si sa se urmeze strategiile planuite. Intocmirea unui buget ajuta la vizualizarea resurselor existente si a posibilitatii de alocare a acestora. La un moment dat, este posibil sa fie nevoie sa atrageri clienti noi catre site-ul dumneavoastra prin intermediul unei campanii pay-per-click, in functie de intensitatea concurentei pe piata.

10. Afisati intr-un loc vizibil tarifele de transport

S-a constatat ca oamenii au tendinta de a abandona cosul de cumparaturi daca informatiile legate de costul de livrare nu sunt afisate pana la pasul final dinaintea incheierii tranzactiei. Situatia este similara si pentru cazurile in care costul de transport a fost mult mai mare fata de asteptarile clientului. De asemenea, este bine sa va asigurati ca oferiti o estimare realista de timp.

Aceasta lista contine cateva lucruri de baza pe care este bine sa le luati in considerare atunci cand doriti sa deschideti un magazin online. Situatiile descrise mai sus se vor regasi pe tot parcursul timpului pe care il veti petrece in domeniul e-commerce.